خبرگزاری کار ایران

اکران «آسید کاظم» در میان استقبال مخاطبان چارسو:

نمایشی که «محمود استاد محمد» نوشت تا مادرش او را ببخشد

فیلم تئا‌تر نمایش «آسید کاظم» به نویسندگی و کارگردانی «محمود استاد محمد» که سال ۵۰ روی صحنه رفته بود، در پردیس سینمایی چارسو اکران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس غفاری (مسئول فیلم تئاترهای پردیس چارسو) پیش از اکران این فیلم تئا‌تر، به بیان خاطره‌ای از استاد محمد پرداخت و گفت: ما چند سال پیش این نمایش را با اجازه آقای استادمحمد به کارگردانی آقای محمد رحمانیان اجرا کردیم و آقای استاد محمد که برای دیدن کار آمده بود خاطره‌ای از داستان نوشته شدن این نمایش تعریف کرد.

غفاری تشریح کرد: محمود استادمحمد می‌گفت زمانی که وارد عرصه بازیگری شدم و در گروه آقای بیژن مفید کار می‌کردم خیلی از اقوام و آشنایان به مادرم خرده گرفتند که پسرت مطرب شده است و مادرم خیلی بابت این قضیه ناراحت بود؛ من به خاطر غم و ناراحتی مادرم «آسید کاظم» را نوشتم.

مسئول فیلم تئاترهای پردیس چارسو ادامه داد: استادمحمد می‌گفت بعدا به مادرم گفتم که من نمایشنامه‌ای نوشته‌ام که در آن صد بار نام پیغمبر برده می‌شود و برایش صلوات فرستاده می‌شود، برو به همه آن‌ها که گفتند من مطرب شده‌ام؛ بگو پسرت این کار را کرده است و مادرم بعد از نمایش «آسید کاظم» بود که من را بخشید.

عباس غفاری همچنین با اشاره به ضبط تلویزیونی این تئا‌تر، گفت: نمایشنامه «آسید کاظم» سال ۴۹ نوشته و سال ۵۰ و ۵۱ هم اجرا شد. این نسخه منحصر به فرد، نمایشی است که سال ۵۱ و با نظارت خود محمود استادمحمد ضبط تلویزیونی شده است.

او خاطرنشان کرد: البته اوایل انقلاب با کج سلیقگی نظارت تلویزیون، برای اینکه بعضی فیلم‌ها را بازبینی کنند تا به آن‌ها اجازه پخش تلویزیونی بدهند، یک مهر با عبارت «جهت بازبینی» روی فیلم‌ها زده می‌شد که متاسفانه در فیلم تئا‌تر نمایش «آسید کاظم» هم به چشم می‌خورد.

غفاری یادآور شد: این فیلم تئا‌تر، نسخه‌ای است که خانواده آقای سیدمحمد در اختیار ما گذاشتند و به لحاظ تصویر و صدا نسبت به سالی که ضبط شده خوب است.

مانا استاد محمد، دختر محمود استادمحمد نیز پیش از نمایش این فیلم تئا‌تر، گفت: دیدن تله تئا‌تر «آسید کاظم» برای من خیلی جذابیت دارد و گاهی در خانه آن را تماشا می‌کنم.

او با بیان اینکه با تماشای این تئا‌تر، حس مالکیتش را به محمود استادمحمد خواهید دید، گفت: البته خودش از این فیلم تئا‌تر راضی نبود به دلیل اینکه معتقد بود کارگردان تلویزیونی بی‌سلیقگی کرده و آسید کاظم را لحظه اول لو داده است.

مانا استادمحمد اظهار امیدواری کرد: پخش فیلم تئاترهای بزرگان تئا‌تر ایران ایده جالبی است و امیدوارم که دیدن این تله تئاتر‌ها این موقعیت را ایجاد کند که با اصل اثر از نزدیک شویم.

کد خبر : ۳۸۶۷۱۵