خبرگزاری کار ایران

شهرام علیدی کارگاه «رویا در قاب» را برگزار می‌کند

رویا در قاب عنوان کارگاهی است که شهرام علیدی با موضوع روایتگری خلاق در حوزهٔ سینما، عکاسی، نقاشی و هنرهای تجسمی برای هنرجویان وعلاقمندان برگزار می‌کند.

 به گزارش ایلنا، این کارگردان در خصوص سرفصل‌های مطروحه در این کلاس‌ها می‌گوید: رویا در قاب برای نخستین بار است که با این محتوی برگزار می‌شود. طرح درسی که برای این کارگاه در نظر گرفته ‌شده شامل سرفصل‌هایی چون رابطهٔ انسان با اشیا، رابطهٔ انسان با طبیعت، رابطهٔ انسان با انسان، قصه‌گویی تصویر و رویا‌پردازی از تصویر به متن و از متن به تصویر است.

کارگردان فیلم «زمزمه با باد» در ادامه افزود: این کارگاه تجسم رویاست در قاب به یاری روایت وقصه. روایت قصه و داستانی است که در کادرهای ایستای عکاسی، نقاشی، فریم‌های فیلم، قطعاتی از شعر و داستان، یا حتی نقوش سفالینه‌ها و کاشی‌ها وجود دارد. تفسیر سادگی‌گاه شاعرانه و گاهی پیچیده‌ی» آنی «ست که در قاب نهفته است و در واقع تفسیر تخیل و اسطوره است.

علیدی در ادامه با اشاره به چگونگی برگزاری کارگاه‌ها اظهار داشت: باید تاکید کنم کارگاه» رویا در قاب «به صورت عملی برگزار می‌شود. کارگاهی عملی برای تمرین و تقویت روایتگری خلاق در سینما، عکاسی، هنرهای تجسمی و ادبیات. بخشی از تمرین‌های رویا‌پردازی برای شرکت کنندگان برمبنای فضاهای فانتزی و اسطوره‌ای خواهد بود.

وی در خصوص مخاطبین این کارگاه‌ها گفت: مخاطبان ما می‌توانند علاقمندان به هنرهای تصویری و تجسمی و ادبیات باشند؛ گاهی دریافت ما از یک سکانس فیلم می‌تواند به یک قطعه شعر نزدیک باشد یا شبیه یک داستان قابل خواندن باشد. از سوی دیگر، گاهی یک شعر یا پاره‌ای از یک داستان را نیز می‌توان به صورت یک تصویر مجسم کرد.

این کارگردان و طراح صحنه در پایان خاطر نشان ساخت: در پایان دوره، آثار هنرجویان در یک مجموعه جمع‌آوری و چاپ خواهد شد. حتم دارم آثار بکر و متنوعی از دل این کارگاه پدید می‌آید، به‌‌ همان بکری و رنگارنگی جهان تصویر که خود از پویایی و زایندگی زندگی سرچشمه می‌گیرد.

این کارگاه در سه جلسهٔ ۴ ساعته روزهای پنج شنبه از دهم تیرماه در موسسهٔ عصراندیشه برگزار می‌شود و دانشجویان از تخفیف ویژه برای ثبت نام در این کارگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

علاقمندان جهت ثبت نام و حضور در این کارگاه آموزشی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۷۳۴۷۷۶۶۹ تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۸۴۹۴۲