خبرگزاری کار ایران

معراج نقش را کسی ندید/ نمایشگاهی بدون بازدیدکننده‌

علی سلطانیه برخی از سوره‌های قرآن را به صورت تابلو به نگارش در‌آورده‌ است. این آثار به صورت نقاشی‌خط و کالیگرافی طراحی شده‌اند.

علی سلطانیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آثارش گفت: «معراج نقش» عنوان نمایشگاهی است که ۳۷ اثر در آن ارائه شده است.

او ادامه داد: برخی از سوره‌های قرآن را به صورت تابلو به نگارش در‌آورده‌ام. این آثار به صورت نقاشی‌خط و کالیگرافی طراحی شده‌اند.

این هنرمند با اشاره به اینکه از سال ۹۱ طراحی این آثار شروع شده است، گفت: افزود: برخی از اسماء الهی را انتخاب و به عنوان زمینه اصلی درنظر می‌گرفتم و سپس تمام سوره را در آن کار می‌کردم.

سلطانیه توضیح داد: بیش از ۹۰ اثرم را به صورت بداهه طراحی و خلق کرده‌ام بدون اینکه هیچ تمرینی و مشقی آن‌ها را شروع کرده‌ باشم. سعی کرده‌ام همه را با دقتی خاص پیاده کنم و آنچه که خلق کرده‌ام کپی از آثار دیگران نیست.

او درباره استقبال مردم از این نمایشگاه گفت: متاسفانه بازدید از نمایشگاه اصلا در حد تصور نبود البته دلیل آن را نمی‌دانم اما معتقدم باید همه هنر‌ها دیده شود و سپس درباره آن نظر دهند چراکه تا وقتی کاری دیده نشود نمی‌توان درباره آن نظر داد.

سلطانیه ادامه داد: مردم ما نسبت به آثار قرآنی استقبال نشان می‌دهند اما اینکه چرا از این نمایشگاه بازدیدی صورت نگرفته علت آن را نمی‌دانم.

 «قرآن نوشت»‌های علی سلطانیه با عنوان «معراج نقش» تا دهم تیرماه در نگارخانه فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر : ۳۸۴۷۲۴