خبرگزاری کار ایران

حبیب ایل بیگی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

آخرین وضعیت نمایش فیلم فروشنده و پنجاه کیلو آلبالو

حبیب ایل بیگی درباره آخرین وضعیت نمایش فیلمهای سینمایی پنجاه کیلو آلبالو و فیلم سینمایی فروشنده توضیحاتی ارائه کرد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره نمایش فیلم سینمایی پنجاه کیلو آلبالو گفت: مجوزی برای اکران دوباره فیلم سینمایی پنجاه کیلو آلبالو داده نشده است.

وی ادامه داد: نمایش این فیلم در تهران تمام شده و با ادامه نمایش آن موافقت نشده است. نا نیز ابلاغ کردیم فیلم هر کجای دیگری که نمایش دارد؛ باید نمایش آن متوقف شده و فیلم از سینماها جمع‌آوری شود.

شورای صنفی نمایش موافقت کرده بود فیلم‌هایی پرفروش اکران نورزی با گرفتن دوباره مجوز می‌توانند در سینماها و خارج از سانس موظف اکران شوند. بر همین اساس فیلم‌هایی همچون بادیگارد، ابد و یک روز و من سالوادرو نیستم از این امکان استفاده کردند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم پنجاه کیلو آلبالو مجوز نداد. زیرا پیش از این  برخی از مراجع تقلید و همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محتوای این فیلم اعلام نارضایتی کرده بودند.

ایل بیگی همچنین درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش فیلم فروشنده گفت: خبر رسمی مجوز گرفتن فیلم‌ها، آن خبری است که بعد از برگزاری جلسه و امضای صورت‌جلسه توسط اعضا منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: درباره فیلم فروشنده نیز مانند سایر فیلم‌ها عمل می‌شود و قرار نیست ما کار ویژه‌ای بکنیم. سازندگان این فیلم مانند سایر فیلم‌ها پروانه ساخت گرفته‌اند و مراحل اخذ پروانه نمایش فیلم نیز مانند سایر فیلم‌ها انجام می‌شود. اگر این فیلم هم پروانه نمایش بگیرد از طریق روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام می‌شود.

کد خبر : ۳۷۸۰۰۰