خبرگزاری کار ایران

جاوید مجلسی در گفت‌وگو با ایلنا؛

افتتاح ارکستر جز فعلا منتفی است

درحالی‌که جاوید مجلسی از افتتاح اولین ارکستر (Big band) ایران خبر داده بود؛ بنیاد رودکی با او قرارداد نبست و فعالیت این ارکستر پس از دوماه تمرین لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جاوید مجلسی (رهبر ارکستر و نوازنده هورن) مدتی پیش خبرِ افتتاح اولین ارکستر جز ایران را اعلام کرد. در ابتدا قرار بود این ارکستر در قالب یک ارکستر (Big band) به رهبری جاوید مجلسی؛ رپرتوار جز دهه شصت و هفتاد میلادی را اجرا کند. درحالی‌که این ارکستر دو ماه به همراه جاوید مجلسی تمرین کرده؛ رهبر این ارکستر از تعطیل شدن اولین ارکستر (Big band) تاریخ موسیقی ایران خبر می‌دهد.

مجلسی در توضیح این اتفاق می‌گوید: من دوماه با ارکستر تمرین کردم اما با وجود وعده‌هایی که داده شده بود؛ کسی با من قرارداد نبست و من هم از ارکستر بیرون آمدم. جالب است که پس از خروج من هم کسی تماس نگرفت و به نظر می‌رسید خودشان هم؛ خواستار چنین اتفاقی بودند.

بنیاد رودکی مسئول پیگیری مسائل مالی و عقد قراردادهای ارکسترهای دولتی است اما با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایلنا؛ بهرام جمالی (مدیرعامل بنیاد رودکی) تاکنون پاسخگو نبوده است.

ایده‌ی افتتاح ارکستر (Big band) اولین بار توسط جاوید مجلسی داده شد. این ارکستر قرار بود با نوازندگان این ارکستر با ترکیب سازهای ترومپت، ترومبون، ساکسفون، هورن، پیانو و گیتار بیس تشکیل شود اما از همان ابتدا جاوید مجلسی اعلام کرد قراردادها با نوازندگانی که باید از خارج ارکستر دعوت شوند؛ بسته نشده و همچنین آرشیو نت‌های ارکستر خریداری نشده است. حال مشخص نیست اقدام بنیاد رودکی در افتتاح این ارکستر چه خواهد بود و علت بسته نشدن قرارداد جاوید مجلسی و نوازندگان ارکستر (Big band)  چیست؟

کد خبر : ۳۰۳۵۲۱