خبرگزاری کار ایران

به محض دریافت مجوز ساخت؛

مسعود کیمیایی آماده‌ی ساخت «جسدهای شیشه‌ای» است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۴۳۲

گویا کیمیایی فیلم‌نامه‌ی جسدهای شیشه‌ای را با همکاری پولاد کیمیایی(فرزندش) نوشته و در ورای این فیلم‌نوشت بارها از محمود دولت آبادی مشاوره گرفته. او قصد دارد به محض دریافت مجوز ساخت؛ این رمان را جلوی دوربین ببرد.

مسعود کیمیایی منتظر است تا مجوز ساخت فیلم سینمایی " جسدهای شیشه‌ای " را بگیرد و به شرط اخذ پروانه‌ی ساخت، مهرماه این اقتباس ادبی را جلوی دوربین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیمیایی مدتی است دنبال ساخت اقتباس " جسدهای شیشه‌ای " است اما تاکنون موفق نشده از ارشاد مجوز ساخت آن را بگیرد. این درحالی است که تقاضای پروانه ساخت کیمیایی برای این اقتباس؛ هرگز مطبوعاتی نشده است.

گفته می‌شود در دولت قبل و خیلی پیش‌تر از گرفتن مجوز فیلم " متروپل "؛ کیمیایی تقاضای پروانه ساخت کرده است اما با پروانه‌ی ساخت موافقت نشد تا سرانجام در دولت جدید به او قول مساعدت داده شد. این موضوع موجب شد در اولین فرصت این فیلم‌نامه‌ی اقتباسی مجوز ساخت بگیرد.

گویا کیمیایی فیلم‌نامه‌ی جسدهای شیشه‌ای را با همکاری پولاد کیمیایی(فرزندش) نوشته و در ورای این فیلم‌نوشت بارها از محمود دولت آبادی مشاوره گرفته است.

به گواه بسیاری از کسانی که در عرصه‌ی اقتباس کار کرده‌اند، جسدهای شیشه‌ای در قالب فیلم‌نوشت نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. در این صورت اثر نهایی؛ برشی از رمان خواهد شد. اما کیمیایی این نظریه را رد کرده و معتقد است درقالب یک فیلم سینمایی می‌توان به خوبی رمان جسدهای شیشه‌ای را تصویر کرد و به ساختمان رمان لطمه‌ای وارد نخواهد شد.

جسدهای شیشه‌ای سال‌ها پیش و طبق گفته‌ی آقای کارگردان از سر علاقه‌ی شخصی نوشته شد اما با نقدهای تند و تیز روبرو شد. برخی معتقدند فیلم‌نوشت این رمان نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند و برخی دیگر می‌گویند اقتباس ادبی اساسا در ایران درنمی‌آید. حال باید منتظر شد و دید مسعود کیمیایی می‌تواند مجوز ساخت این فیلم‌نوشت را بگیرد و اقتباس ادبی خود را بسازد یا بازهم این فیلم‌نامه باید منتظر بماند تا سرانجام آینده‌ی مبهمی برای تبدیل به تصویر شده؛ داشته باشد؟

جسدهای شیشه‌ای اولین بار در سال ۱۳۸۰ توسط انتشارات آتیه به چاپ رسید سپس در سال‌های متفاوت، توسط ناشران مختلف تجدیدچاپ شد. آخرین ناشری که رمان مسعود کیمیایی را به چاپ رسانده، نشر اختران است. این رمان در سال ۱۳۸۷ به چاپ پنجم رسید.

مسعود کیمیایی؛ متولد سال ۱۳۳۰ از تهران؛ فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، رمان خود جسدهای شیشه‌ای را در اواخر دهه هفتاد به نگارش درآورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز