خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با میشل عون:

همکاری ایران و لبنان به نفع ثبات در منطقه بوده و علیه هیچ کس نیست

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ورود به لبنان با آقای میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار ظریف مراتب تبریک صمیمانه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور لبنان برای پیروزی مردمسالاری در این کشور و انتخاب ایشان توسط مردم لبنان ابراز کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: انتخاب رئیس جمهور لبنان پس از یک وقفه طولانی، پیروزی همه مردم لبنان بود. به همین دلیل من امروز همراه با یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها به لبنان آمده ام.  به نظر ما ایران و لبنان امروز با دو تهدید مشترک ناشی از رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و افراط گرا روبرو هستند.‌ فراتر از این دو تهدید مشترک، منافع زیادی است که ایران و لبنان در همکاری سیاسی و اقتصادی در همه زمینه ها دارند. من به افق همکاری های دو کشور بسیار خوشبین بوده و اعتقاد دارم که این همکاری ها به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و علیه هیچ کس نیست. 

در این دیدار آقای میشل عون نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی ریاست جمهوری اسلامی ایران در همان ساعات اولیه انتخاب ایشان، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم ثبات در لبنان قدردانی و بر ضرورت ارتقاء روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی و  اقتصادی تاکید کرد.

کد خبر : ۴۲۶۷۸۸