خبرگزاری کار ایران

در اخطار قانون اساسی مطرح شد؛

مرادی: با تشکیل فراکسیون ترک‌نشین باید منتظر تقسیم‌بندی سایر اقوام بود/ پزشکیان: هیات رییسه تصمیم‌گیری می‌کند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در اخطاری نسبت به تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین هشدار داد و این مسئله را منجر به ایجاد اختلاف در سطح کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد مرادی در جریان نشست علنی امروز مجلس در اخطار با استناد به سه اصل قانون اساسی اعلام کرد: بنابر اصل ۱۹ قانون اساسی ملت ایران از هر قوم و قبیله‌ای که باشند، از حقوق مساوی برخوردارند و بنابر اصل ۲۰ همه افراد ملت اعم از زن و مرد به‌طور یکسان از حمایت قانون برخوردار هستند و همچنین بنابر اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام آحاد ملت مسئولیت دارد.

او گفت: مجلس صدای ملت است و باید منادی وحدت و کثرت‌گرایی باشد و اگر این روند ادامه یابد دیر یا زود باید منتظر تقسیم‌بندی‌های بعدی در سایر اقوام باشیم و این مسئله می‌تواند منجر به اخلاف در سطح کشور شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از تشکیل این فراکسیون متاسفانه تعدادی از سایت‌های تروریستی و تجزیه‌طلب از این مسئله استقبال کردند و باید مراقب باشیم به‌جای قبیله‌گرایی به‌دنبال رفع بیکاری‌ها و فقرزدایی برای همه مردم کشور باشیم.

مسعود پزکشیان که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار اعلام کرد: این بحث برای قومیت نیست و هیچ ربطی به قومیت‌گرایی ندارد، بلکه نمایندگان مناطق ترک‌نشین کنار هم جمع شدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ادامه در هیات رییسه مجلس برای نحوه عملکرد این فراکسیون تصمیم‌گیری خواهد شد و به هیچ عنوان اقدامی خلاف قانون صورت نگرفته است.

پزشکیان که به‌عنوان رییس فراکسیون مناطق ترک‌نشین نیز انتخاب شده است، گفت: هرگونه پیامی در رابطه با این مسائل را تکذیب می‌کنیم.

کد خبر : ۴۲۵۱۱۰