خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری‌های «موج» و «برنا» فیلتر شدند

سردبیر خبرگزاری موج و مدیرعامل برنا از فیلتر شدن این رسانه‌ها خبر دادند.

امیر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال رایزنی و گفت‌وگو از طریق مراجع قضایی هستیم تا جویا شویم که این حکم چرا و بر چه اساسی برای پایگاه خبری موج صادر شده است.

سردبیر خبرگزاری موج گفت: دقایقی پیش نامه‌ای به دست ما رسید که بر اساس آن دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس ماده ۲۳ قانون جرائم رایانه‌ای درخواست مسدودسازی برای سایت موج کرده بود.

مرتضوی افزود: بر همین اساس شرکت پارس‌آنلاین نیز به دستور این کارگروه اقدام به فیلتر کردن پایگاه اینترنتی خبرگزاری موج کرده است.

فیلتر خبرگزاری برنا

محمدمبین  مدیرعامل برنا در گفت‌وگو با ایلنا با تایید این مطلب  گفت: خبرگزاری برنا به دستور کمیته مصادیق مجرمانه فیلتر شده است.

او گفت: دقایقی پیش از طریق شرکت «سرور» و «هاست» سایت خبرگزاری مطلع شدیم که نامه‌ای به دست آنها رسیده که بر اساس آن دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بر اساس ماده ۲۳ قانون جرائم رایانه‌ای درخواست مسدودسازی برای سایت خبرگزاری برنا کرده بود. بر همین اساس شرکت مذکور نیز به دستور این کارگروه اقدام به فیلتر کردن سایت برنا کرده است.

مبین ادامه داد: دقیقا هیچ اطلاعی از دلایل این فیلتر نداریم و اینکه چرا چنین مساله‌ای برای خبرگزاری برنا به وجود آمده است. در و اقع به جز ۲ شکایت رئیس سابق صدا و سیما و همین طور یکی از بانک‌ها که با رضایت همراه بوده هیچ موردی از شکایت از خبرگزاری برنا به دست ما نرسیده است.

او گفت: در مساله شهرداری تهران نیز برنا ورودی چندان جدی به ماجرا نداشته و واقعا علت این مسئله را نمی‌دانیم.

مبین در پایان تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال رایزنی و گفت‌وگو از طریق مراجع قضایی هستیم تا جویا شویم که این حکم چرا و بر چه اساسی برای سایت خبرگزاری برنا صادر شده است.

در روزهای گذشته سایت معماری نیوز نیز فیلتر شده بود.

کد خبر : ۴۰۷۸۵۵