خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در پاسخ به ایلنا:

چرا مرتضوی با ارسال مدارک به خارج کشور، برای خودش جرم جدیدی بسازد؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: چرا مرتضوی با ارسال مدارک به خارج کشور، برای خودش جرم جدیدی بسازد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه «آقای مرتضوی بخشی از مدارک کارهایی که انجام داده‌ را از ایران خارج کرده‌ است، در این مورد آیا قوه قضاییه تحقیقی انجام داده است و نکته دوم اینکه گفته می‌شود دلیل تعلل قوه قضاییه در برخورد با مرتضوی همین مسئله است و دستگاه قضا بخاطر برخی ملاحظات برخورد خیلی جدی ندارد.» اظهار داشت: پالیزدار به عنوان منبع خبر خودش متهم است.

او با بیان اینکه در مورد خروج مدارک به خارج از ایران تاکنون هیچ اطلاعی نداشته‌ایم، یادآور شد: مسئله دیگر اینکه چه نیاری هست به خارج بفرستد؟ باید دید این مدارک به نفع خودش است یا به ضرر خودش. در هر صورت چرا باید به خارج بفرستد؟

معاون اول دستگاه قضا گفت: ما این مطالب را از هیچ فرد رسمی و غیررسمی نشنیدیم و به نظر می‌رسد چنین چیزی معنا ندارد. حال اگر این مدارک علیه خودش باشد چرا باید ریسک کند و به خارج بفرستد، همین‌جا یا نابود می‌کند یا آتش می‌زند یا مخفی می‌کند. اگر به ضرر دیگران است، چرا او به خارج از کشور بفرستد و جرم جدیدی برای خودش دست و پا کند!

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فکر نمی‌کنم چنین چیزی باشد، اگر پالیزدار گفته، او خودش در همین پرونده‌ها زندانی بوده و قابل اعتنا نیست، چنان‌چه قائل اعتنا باشد، باید دید بر اساس چه مستندهایی این حرف را گفته است.

او گفت: از شما می خواهیم از افراد بپرسید این مطالب را به چه کسانی اطلاع داده و چه اقدامی انجام شده است و بر اساس این اطلاع، شما بیشتر بپرسید و به همین یک سوال اکتفا نکنید.

اژه‌ای همچنین با بیان اینکه از مدعی باید بپرسید چه استدالالی دارد؛ تصریح کرد: لابد باید یک انگیزه و دلیلی برای فرستادن مدارک به خارج از کشور باید باشد.

معاون اول دستگاه قضا در پایان در توضیح اینکه آیا این مسئله ربطی به تعلل در رسیدگی به پرونده مرتضوی داشته یا خیر، گفت: چنین چیزی گفته نشده است و تا به حال ما نشنیده بودیم آقای مرتضوی بخواهد مدارکی را به خارج از کشور بفرستد.

کد خبر : ۳۹۳۸۶۶