خبرگزاری کار ایران

چه کسانی امروز داوطلب مجلس دهم شدند؛

روز اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام انتخابات مجلس

چهره‌های سرشناس اصولگرا و اصلاح‌طلب در روز پنجم ثبت‌نام به وزارت کشور و فرمانداری‌های کشور آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ روز پنجم ثبت نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور چهره‌های سرشناس اصلاح طلب و اصولگرا همراه بود.

مرتضی الویری؛ شهردار پیشین تهران
از چهره‌های اصلاح‌طلبی که امروز برای مجلس دهم ثبت‌نام کرد٬ مرتضی الویری بود که در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل شرکت خود در انتخابات گفت: من وابسته به اصلاح‌طلبان هستم و اگر تائید صلاحیت شدم و در لیست واحد اصلاح‌طلبان قرار گرفتم به فعالیت انتخاباتی خودم ادامه می‌دهم٬ اما اگر غیر از این شد از دیگر کاندیداهای اصلاح طلب حمایت خواهم کرد

وی از مصاحبه با دوربین صداوسیما خودداری کرد و در پاسخ به خبرنگاران دلیل این کار خود را نگاه جانبدارانه و غرض‌ورزی این سازمان نسبت اصلاح‌طلبان دانست.

سید حسن رسولی‎؛ استاندار دولت اصلاحات
سید حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد باران و بنیاد امید ایرانیان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور‏، برای حوزه انتخابیه مشهد ثبت نام کرد.

محمدجواد حق‌شناس؛ روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب
همچنین محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور‏ برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. وی در دولت سید محمد خاتمی‏، مشاور وزیر و مدیرکل سیاسی وزارت کشور و معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌ است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا‎؛ قائم مقام اعتماد ملی
عضو دیگر حزب اعتماد ملی رسول منتجب‌نیا بود که با حضور در وزارت کشور برای هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

علی مطهری‎؛ آقای منتقد
از چهره‌های سرشناس دیگر اصولگرا که صبح امروز برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمد٬ علی مطهری بود که برای مجلس دهم نیز اعلام آمادگی کرد.

مطهری از منتقدان محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود که به دیدگاه‌های اصولگرایان نیز نقد جدی دارد.

نصرت‌الله تاجیک؛ نامزد دیپلمات
ثبت نام برای انتخابات مجلس مختص به سیاستمداران نمانده است و نصرت‌الله تاجیک‏، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن نیز در انتخابات ثبت نام کرد.

وی ۴ آبان ۱۳۸۵ در شهر دورهام انگلیس به اتهام خرید ۱۰ عدد دوربین دید در شب بازداشت شد. تاجیک پس از شش سال حبس خانگی در انگلیس، بامداد چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ وارد تهران شد.

در کارنامه وی، مسئولیت‌هایی چون مشاور وزیر کشور، استانداری هرمزگان و مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه وجود دارد.

محمد اشرفی اصفهانی‎؛ مرد مجادله با رسایی
حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی نیز از چهره دیگری است که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

در ماه‌های گذشته مجادله وی با حمید رسایی نماینده تهران و از حامیان محمود احمدی‌نژاد، موجب شد تا وی در خط نخست رسانه‌ها باشد.

زهرا پیشگاهی‌فر‎؛ نوه شهید مدرس
زهرا پیشگاهی‌فر هم از جمله زنانی است که امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

نوه شهید مدرس که در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم اصفهان را عهده‌دار‏، هم‌اکنون از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.

فیاض زاهد‎؛ روزنامه‌نگار
فیاض زاهد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

جوانان اتحاد ملت هم آمدند
زهرا بهروزآذر، زهرا صدراعظم نوری و امیر آریازند از اعضای حزب اتحاد ملت ایران برای انتخابات مجلس از حوزه تهران ثبت نام کردند.

سید رحیم ابولحسنی‎؛ استاد اصلاح‌طلب
سیدرحیم ابولحسنی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی است که او نیز صبح امروز برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

سمیه طهماسبی‎؛ رئیس شاخه زنان اعتماد ملی
دیگر عضو حزب اعتماد ملی که به همراه دیگر اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به وزارت کشور رفت تا در انتخابات مجلس ثبت نام کند، سمیه طهماسبی بود که برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است. وی رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی است.

سید روح الله حسینی کاشانی؛ برادر همسر وزیر اطلاعات
سید روح الله حسینی کاشانی، برادر همسر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی، وزیر محترم اطلاعات کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل شد.

آقایار حسینی‎؛ نماینده کارگران خوزستان
آقایار حسینی تنها کاندیدای جامعه کارگری خوزستان صبح امروز چهارشنبه با حضور در فرمانداری اهواز برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس نام نویسی کرد.

مهدی فرنیان‎؛ نامزد جوان حزب کار
مهدی فرنیان عضو شورای مرکزی اسلامی کار و رئیس سازمان دانشجویی این حزب نیز از جمله کسانی بود که امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

اصلاح‌طلبان شیراز در راه مجلس
بهزاد حاجات‌نیا بخشدار کوار در دولت هشتم و نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر شیراز در دوره دوم، نوذر امامی دبیر حزب اعتماد ملی شاخه فارس و فرماندار فسا در دولت اصلاحات، عبدالرزاق موسوی رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان در استان فارس، مصطفی خسروی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و زینب بحرینی از حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام کردند.

سید سعید صفوی؛ نامزد مبارزه با فساد

سید سعید صفوی عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی از حوزه انتخابیه اصفهان کاندیدای نمایندگی مجلس شد. او به خبرنگاران گفت که یکی از علت‌های کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی است.

محمدرضا افخمی؛ اصلاح‌طلبی از دیدار همدان

محمدرضا افخمی رییس شورای منطقه همدان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران شعبه استان همدان امروز صبح برای نامزدی نمایندگی مجلس دهم ثبت نام کرد.

مسعود مظفری؛ کاندیدایی همراه با همسر

مسعود مظفری عضو شورای مرکزی اتحاد از تهران نامزد مجلس شد. همسر مظفری، وی را در هنگام ثبت نام همراهی می‌کرد

 

اسماعیل کوثری؛ از سپاه تا مجلس
چهره‌های اصولگرا نیز امروز به فرماندرای‌ها و وزارت کشور آمدند تا برای حضور در مجلس دهم اعلام آمادگی کنند. وی در جمع خبرنگاران در خصوص قرار گرفتن در لیست اصولگرایان گفت: هنوز با من صحبتی در خصوص قرار گرفتن در لیست نشده است اما اصراری هم برای حضور در لیست ندارم و تابع خرد جمعی هستم.

غلامعلی حدادعادل؛ آقای واژه‌ساز
رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم نیز برای مجلس دهم ثبت‌نام کرد. وی از چهره‌های نزدیک به اصولگرایان به شمار می رود که از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم انصراف داد.

علیرضا زاکانی؛ حامی پایداری
علیرضا زاکانی از دیگر چهره‌هایی است که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای نمایندگی از حوزه تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی دبیرکلی جمعه رهپویان ولایت را برعهده دارد.

نمایندگی مجلس در مجالس هفتم، هشتم و نهم از جمله سوابق وی است. زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ثبت نام کرد که صلاحیت وی توسط شورای نگهبان احراز نشد.

طیبه صفایی؛ زن اصولگرا
حضور اصولگرایان برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مختص به مردان نمانده است. طیبه صفایی نماینده اصولگرای مجلس هشتم از جمله زنانی بود که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

سوسن صفاوردی؛ مادر شوهر مهناز افشار!
محمدعلی رامین از جمله اصولگرایانی است که ماه‌های در اکثر اجتماعات اصولگرایان دیده می‌شد و این حضور موجب شده بود تا حدس و گمان‌های مبنی بر حضور معاون مطبوعاتی دولت دهم و مشاور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس زده شود.

حالا همسر وی‏، سوسن صفاوردی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.

محمدحسن قدیری ابیانه٬ سفیر پیشین
نام محمدحسن قدیری ابیانه در انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 زنده شد. او که در سوابق خود مسئولیت سفارت ایران در استرالیا در سال‌های ۶۹ تا ۷۱ و مسئولیت سفارت ایران در مکزیک، بلیز و گواتمالا در دولت نهم و دهم برعهده داشته است، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از کاشان ثبت نام کرده است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد‎؛ دانشگاهی احمدی‌نژادی
سیدجواد ساداتی‌نژاد، رئیس دانشگاه کاشان در دولت اول محمود احمدی‌نژاد و معاون پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم نیز با حضور در فرمانداری کاشان، برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

یاران احمدی‌نژاد در تبریز
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مجلس هشتم و معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، علی اکبر فرهنگی و سعیدی، نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی و بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در دولت قبل با حضور همزمان خود برای ثبت نام در انتخابات، از ائتلاف خود با یکدیگر خبر دادند.

حسن کامران و نیره اخوان؛‌ زوج نماینده
حسن کامران و نیره اخوان تنها زوجی هستند که در دو دهه گذشته به طور هم‌زمان نمایندگی مردم اصفهان را در خانه ملت را برعهده داشته‌اند. این زوج صبح امروز با حضور در فرمانداری اصفهان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کردند.

مجید نادرالاصلی؛ نامزد جبهه پایداری
مجید نادر الاصلی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و معاون استانداری استان اصفهان در دولت نهم نیز صبح امروز با حضور در فرمانداری اصفهان نام خویش به عنوان یکی از نامزد انتخابات مجلس ثبت کرد.

وی برای انتخابات برای انتخابات مجلس در دوره نهم نیز کاندیدا شده بود اما نتوانست مورد اقبال مردم قرار گیرد.

حمید رسایی؛ مرد حاشیه‌ها
حمید رسایی را با حاشیه‌سازی‌هایش برای دولت یازدهم و حمایت‌هایش از دولت احمدی‌نژاد می‌شناسند. او در دولت اصلاحات مخالفان سرسخت دولت سیدمحمد خاتمی در قم بود که در ابتدای دولت نهم مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم را برعهده گرفت.

وی در سال 86 نماینده مجلس شد و تا امروز در این منصب باقی مانده است که در این مقام و از تربیون مجلس نطق‌های تندیی علیه آیت‌الله هاشمی و سران اصلاحات ایراد کرد. وی صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه 9 دی است که تا کنون دو بار توقیف شده است.

رسایی با آغاز به کار دولت یازدهم، انتقادات بسیاری از حسن روحانی داشته و نوک حملات خود را متوجه محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کرده است.

حسن بیادی‎؛ یار جدا شده احمدی‌نژاد
از رفیقان نزدیک محمود احمدی‌نژاد بود به گونه‌ای بسیاری فکر می‌کردند که با آغاز به کار دولت نهم، وی مسئولیت مهمی را در دولت او خواهد گرفت اما او در شورای شهر تهران باقی ماند و خیلی هم زود راهش را از احمدی‌نژاد جدا کرد‎؛ به گونه‌ای که در سال‌های بعد از منتقدان جدی وی مبدل شد.

بیادی با تشکیل جمعیت آبادگران به جبهه ایستادگی پیوست و این روزها تلاش می‌کند تا با سر و سامان دادن به این جمعیت، حضور فعالانه در انتخابات مجلس داشته باشد.

غلامرضا مصباحی مقدم‎؛ شیخ اقتصاد
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور هم برای مجلس خبرگان رهبری و هم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. این استاد دانشگاه امام صادق در ادوار مجالس، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را برعهده داشت ولی در مجلس نهم در رقابت با غلامرضا تاج‌گردون اصلاح‌طلب شکست خورد.

بهروز نعمتی‎؛ آقای خنده
بهروز نعمتی سخنگوی پیشین هیات رئیسه مجلس و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

بیژن نوباوه وطن؛ از صداوسیما تا بهارستان

بیژن نوباوه وطن نیز یکی از دیگر اعضای جبهه پایداری بود که امروز با حضور در فرمانداری تهران، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی که سال‌ها به عنوان خبرنگار صداوسیما در نیویورک فعالیت کرده است، از مجالس هشتم و نهم، کسوت نمایندگی را به تن کرده است. 

وی از جمله منتقدان دولت یازدهم است که نقشی اساسی در استیضاح رضا فرجی دانا وزیر پیشین علوم در دولت یازدهم ایفا کرد. 

سبحانی‌نیا و اسماعیل جلیلی؛ یاران لاریجانی 

حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور و اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان از جمله اعضای فراکسیون رهروان ولایت بودند که امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، به ترتیب برای نمایندگی در حوزه‌های انتخابیه نیشابور و مسجد سلیمان ثبت نام کردند. این دو نماینده، از یاران نزدیک لاریجانی هستند که در مناسبات میان نمایندگان نقشی اساسی را بازی می‌کنند. 

شهاب‌الدین صدر؛ تلاش برای احیا

شهاب‌الدین صدر نیز عصر امروز با حضور در فرمانداری تهران برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد. وی که در مجلس هشتم به عنوان نایب رئیس اول مجلس فعالیت می‌کرد، نامش با پرونده سه هزار میلیاردی در رسانه‌ها گره خورد و همین مسئله موجب شد تا صلاحیتش برای انتخابات مجلس نهم احراز نشود. 

کد خبر : ۳۳۲۳۰۷