خبرگزاری کار ایران

کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

متهمان نمی‌توانستند در جلسات علنی همه مطالب را طرح کنند/ فقط یک جلسه غیرعلنی است

وکیل بابک زنجانی گفت: برگزاری غیرعلنی این جلسه دادگاه علاوه بر اینکه دستور دادگاه بود، درخواست متهمان پرونده هم بود چون گاهی در دفاعیات خود به جهت توجه به امنیت ملی کشور نمی‌توانستند برخی مطالب را مطرح کنند.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به تخلفات بابک زنجانی عنوان کرد: در جلسه گذشته وکیل متهم ردیف دوم ادامه دفاعیات خود را مطرح کردو همچون ما تاکید داشت که استفاده اصطلاح باندی و شبکه‌ای بودن در مورد این پرونده صادق نیست.

وی افزود: بخش دیگری از وقت دادگاه جلسه گذشته به دفاعیات متهم ردیف سوم اختصاص داشت. نظر ما هم بر این است که چون اتهام سازمان‌یافته اعلام شده است٬ تلاش شده دو نفر دیگر را هم بی‌جهت به پرونده اضافه کنند.

وکیل بابک زنجانی بابیان اینکه تا الان جلسات دادگاه بنابر درخواست بنده و موکلم به شکل علنی برگزار شد، عنوان کرد: در این میان له و علیه موکلم مطالبی از جلسات دادگاه منتشر شد ولی اکنون به دلیل حساسیت پرونده و مطالبی که در مورد دور زدن تحریم‌ها وجود دارد به نظر می‌رسد این مباحث با موضوع امنیت و منافع ملی گره خورده است و طرح علنی این مطالب می‌تواند آفاتی داشته باشد.

وی گفت: در راستای تامین امنیت و منافع ملی دادگاه دستور داد که تنها همین جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود و احتمالا سایر جلسات دادگاه که به اخذ آخرین دفاعیات اختصاص خواهد داشت به صورت علنی برگزار می‌شود.

کوهپایه‌زاده تاکید کرد: برگزاری غیرعلنی این جلسه دادگاه علاوه بر اینکه دستور دادگاه بود، درخواست متهمان پرونده هم بود چون گاهی در دفاعیات خود به جهت توجه به امنیت ملی کشور نمی‌توانستند برخی مطالب را مطرح کنند برای همین لازم بود تا در یک جلسه غیرعلنی این مطالب مورد بحث و بررسی دادگاه قرار گیرد.

کد خبر : ۳۲۹۰۹۷