خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی در واکنش به ارسال گزارش‌های غیررسمی به شورای نگهبان؛

دوران گزارش‌های دست‌نویس و بدون امضاء به سر آمده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: امروز دیگر دورانی که یک گزارش دست‌نویس و بدون امضاء می‌توانست سرنوشت یک شهر را تغییر دهد به سر آمده، چرا که نه مسئولان بی‌تجربه‌اند و نه شرایط کشور به‌گونه‌ای است که این اتفاق بیفتد و مهمتر از همه اینکه سطح آگاهی مردم ارتقا یافته و فکر می‌کنم مردم و مسئولان به این گزارش‌ها توجهی نمی‌کنند.

عباسعلی منصوری‌آرانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس دهم در اسفندماه جاری اظهار داشت: شورای نگهبان در مقاطع مختلف و به‌ویژه در مقطع کنونی که انتخابات مجلس دهم برگزار خواهد شد با اشراف کامل نسبت به شرایط و خاص جامعه در مسیری حرکت خواهد کرد که حضور حداکثری شکل بگیرد و فکر می‌کنم نیازی به توصیه نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با ابراز امیدواری از برگزاری یکی از بی‌نظیرترین انتخابات‌ها در هفتم اسفندماه سال جاری و ایجاد همبستگی ملی به یاری تمامی مردم و مسئولان یادآور شد: تحقق حضور حداکثری و حماسه سیاسی هم خواست رهبری است که در شعار سال به روشنی تبیین شد و هم خواست عموم مردم است.

وی افزود: در روزهای گذشته با افرادی برخورد داشتم که تا به حال رای نداده‌اند٬ اما می‌خواهند در انتخابات مجلس پای صندوق بیایند. همچنین افراد بسیاری هستند که به هر دلیل با صندوق‌ها قهر کرده‌ بودند و حالا می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند. این اتفاق بسیار مثبتی است و همه باید با پرکردن اشکالات و خلاءهای موجود به تحقق آن یاری برسانیم٬ چراکه همواره بالاترین پیروزی‌ها را در روزهای انتخابات به دست می‌آوریم و به تعداد آرایی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود٬ اعتماد عمومی به نظام افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: انتظارم از شورای نگهبان و از قوه مجریه این است که دست در دست هم منافع ملی را به گونه‌ای رقم بزنند که دل تمام دوستان نظام در دنیا شاد شود و دشمنان نظام از مقابله با اتحاد ما خسته شده و دل برکنند.

منصوری‌آرانی در مورد ارسال گزارش‌های غیر مستند از مراجعی غیر از مراجع چهارگانه به شورای نگهبان اعلام کرد: ممکن است چنین گزارش‌هایی به مراجع چهارگانه یا شورای نگهبان ارسال شود و من نافی تهیه و ارسال این گزارش‌ها نیستم٬ اما بعید می‌دانم شورای نگهبان به این گزارش‌ها توجه کند چراکه این شورا پس از برگزاری انتخابات‌های متعدد دیگر فریب چنین اقدام‌هایی را نمی‌خورد.

وی افزود: وجود گرایش‌ها، دیدگاه‌ها و افکار مختلف در کشور طبیعی است٬ اما بنابر قانون تنها مراجعی که شورای نگهبان از آنها استعلام می‌کنند، همان مراجع چهارگانه است و مجلس هم تاکید کرده خود کاندیداها و نمایندگان در صورت بروز چنین مشکلاتی  از خود دفاع کنند. فکر می‌کنم امسال یکی از بهترین انتخابات‌ها برگزار شود و افراد و مراجعی که سعی دارند با تهیه این گزارش‌ها مسیر انتخابات را مخدوش کنند ناامید خواهند شد.

نماینده مردم کاشان در پایان تصریح کرد: امروز دیگر دورانی که یک گزارش دست‌نویس و بدون امضاء می‌توانست سرنوشت یک شهر را تغییر دهد به سر آمده، چرا که نه مسئولان بی‌تجربه‌اند و نه شرایط کشور به‌گونه‌ای است که این اتفاق بیفتد و مهمتر از همه اینکه سطح آگاهی مردم ارتقا یافته و فکر می‌کنم مردم و مسئولان به این گزارش‌ها توجهی نمی‌کنند.

کد خبر : ۳۱۸۴۳۶