خبرگزاری کار ایران

خباز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باوجود خاتمی نگران نیستیم/استعفای برخی معاونان پارلمانی/نزدیک بود استخوانم بشکند

نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به اجماع برسیم هر چقدر هم که رقیبان پول بیاوردند، رای اول را اصلاح‌طلبان خواهند آورد.

محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره استعفای برخی معاونان پارلمانی برای نامزدی در انتخابات مجلس اظهار داشت: به جز بنده، که برای نامزدی از حوزه انتخابیه تهران از مسئولیت خود استعفا دادم، برخی دیگر از معاونان پارلمانی نیز استعفا داده‌اند.

به گفته خباز یوسف‌نژاد، معاون پارلمانی وزارت اقتصاد، مجید نصیرپور، معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی و آقایی معاون پارلمانی وزیر صنایع برای نامزدی از استان خوزستان استعفا دادند.

وی تاکید کرد: نصیری قیداری از مسئولیت خود استعفا نداده است و به خاطر زحمت زیادی که کار در این وزارتخانه داشت، جای خود را به فرد دیگری داد. موهبتی در وزارت بهداشت نیز به خاطر جابه‌جایی مسئولیت جای خود را به فرد دیگری داده‌اند.

خباز با اشاره به اینکه در جلسات ائتلاف اصلاح‌طلبان شرکت ندارد، گفت با این حال بخاطر ارتباط با مجموعه خراسانی‌های مقیم تهران و از طریق آقای رسولی شنیدم که دکتر عارف نقشی اساسی در سازماندهی اصلاح‌طلبان تهران را ایفا خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به خاطر حضور خاتمی در جمع اصلاح‌طلبان می‌توان اطمینان داشت که در نهایت ائتلاف سراسری بین اصلاح‌طلبان به وقوع می‌پیوندد و اشراف معنوی و ظاهری ایشان موجب به حداقل رسیدن اختلافات بین اصلاح‌طلبان خواهد رسید و اصلا نگران بروز اختلاف میان اصلاح‌طلبان نیستم و معتقدم از ایشان بهتر برای شیخوخیت و اصلاح بین افراد وجود ندارد.

خباز تاکید کرد: کاری که آقای خاتمی پذیرفته است، بسیار پر زحمت است که در نتیجه آن اصلاح‌طلبان در تهران حتما به ائتلاف خواهند رسید و با یک لیست یا حداکثر با دو لیست در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

وی در مورد چگونگی ارتباط خود با‌ اعضای اعتمادملی گفت: دورادور با دوستان در ارتباط هستم چون در سال‌های گذشته اعضای اعتمادملی نخواستند دفتری داشته باشند، جلسات بیشتر در منزل اعضا برگزار می‌شود.

نماینده سابق کاشمر با اشاره به اینکه برخی افراد معتقدند حزب باید در موارد مختلف بیانیه بدهد و به تعیین مواضع بپردازد تاکید کرد حزب نباید فقط یک اسم تنها باشد.

خباز درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در رقابت با اصولگرایان و به خصوص مدیران دولت قبل که ثروت و شهرت دارند، گفت: معتقدم اگر اصلاح‌طلبان منسجم بشوند، با وجود اینکه پول در انتخابات سرنوشت‌ساز خواهد بود اما در نهایت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات خواهند شد.

وی ادامه داد: در دوره گذشته یکی از رقیبان ما حدود یک میلیارد خرج کرده بوداما من با خرج حداکثر هشتاد میلیونی توانستم به فضل و کرم خدا پیروز شوم.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه در چهار دوره‌ای که رای آوردم؛ در سه دوره، مسئولان شهر با بنده مخالف بودند و فقط در مجلس ششم بود که مدیران استانی همسو با من بودند. با این حال تعیین کننده رای مردم بودند. در این دوره هم در کاشمر چهار نامزد اصلاح‌طلب کار تبلیغاتی خود را شروع کرده‌اند و اطمینان داشته باشید اگر این چهار نفر به یک نفر برسد، هر چقدر هم که رقیبان پول بیاوردند، رای اول را اصلاح‌طلبان خواهند آورد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رفتار مردم خراسان در انتخابات ۹۲ که بین دو نامزد خراسانی رای خود را به یک گزینه بومی اما اعتدالگرا سوق دادند، گفت: سرنوشت انتخابات در مناظره‌ها مشخص شد و البته انصراف آقای عارف  و حمایت بیت امام(ره) و آقایان خاتمی و هاشمی در این پیروزی تاثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: سال ۹۲ می‌گفتند طرقبه و شمال مشهد برای قالیباف است و کوی طلاب و جنوب مشهد رای جلیلی است و نیازی به حضور تبلیغاتی روحانی در مشهد نیست چراکه طرفداری ندارد. اما وقتی آقای روحانی به مشهد سفر کرد، فوج جمعیت به شکلی بود که نزدیک بود استخوان‌های من بشکند و یکی که مرا می‌شناخت فریاد می‌زد مواظب باشید خباز نمیرد!

خباز در پایان خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت شما نمی‌توانید با پول، چنین استقبال و حمایتی را جلب کنید. آن استقبال و جمعیت واقعا غوغایی بود که البته صداوسیما عمدا در آن زمان این استقبال را نشان نمی‌داد.

کد خبر : ۳۰۹۸۴۳