خبرگزاری کار ایران

شوهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان با مذاکره‌کنندگان به‌عنوان متهم برخورد نکنند/آقای رسایی؛ در سفر خارجی نیستیم/رسانه ملی یک‌طرفه به قاضی نرود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر ما شرکت نمایندگان در کمیسیون ویژه برجام هیچ ایرادی ندارد اما گویا از نظر آقای رسایی سرکشی نمایندگان شهرستانی به حوزه‌های انتخابیه، مترادف با گذراندن تعطیلات تابستانی در سفرهای خارجی و محل اشکال است.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در واکنش به انتقاد اخیر رسایی از برخی نمایندگان شهرستانی به دلیل عدم حضور در جلسات کمسیون ویژه برجام، اظهار داشت: متاسفانه آقای رسایی طوری صحبت می‌کنند که انگار ما نمایندگان شهرستانی در حال تفریح در سفرهای خارجی هستیم. این‌طور که پیداست همه مشکلات مردم تهران حل شده و نمایندگان تهران هم با خیال آسوده در جلسات کمیسیون ویژه شرکت می‌کنند اما بیش از 90 تا 95 درصد نمایندگان مجلس که در حوزه‌های انتخابیه به دنبال مشکلات مردم شهرستان‌ها هستند، طبیعتاً‌ امکان حضور در این جلسات را نمی‌یابند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: البته به‌نظر ما شرکت نمایندگان در کمیسیون ویژه برجام ایرادی ندارد اما گویا از نظر آقای رسایی سرکشی نمایندگان شهرستانی به حوزه‌های انتخابیه، مترادف با گذراندن تعطیلات تابستانی در سفرهای خارجی و محل اشکال است.که باید به ایشان بگویم ما در سفر خارجی نیستیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس اضافه کرد: صحبتی که بنده مطرح کردم این بود که نمایندگانی که در جلسات کمیسیون ویژه برجام شرکت می‌کنند، به‌جای حاشیه‌سازی و دنبال‌کردن مقاصد جناحی و سیاسی، متن برجام را باتوجه به منافع ملی بررسی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که ایرادی به نفس حضور رسایی در جلسات کمیسیون ویژه نداشته و تنها از حاشیه‌سازی‌های وی انتقاد کرده، تصریح کرد: اگر همین نمایندگان واقعاً‌ از مردم نظرخواهی کنند، درمی‌یابند که مردم از توافقنامه راضی‌اند. نمایندگان مجلس بهتر است کمی با مردم در ارتباط باشند و خواست مردم را در نظر بگیرند، نه این‌که فقط نظر شخصی و سلایق سیاسی‌شان را در جامعه منعکس کنند.

وی همچنین با اشاره به ابهاماتی که درخصوص پخش گزینشی اظهارات سعید جلیلی در صداوسیما، یادآور شد: باید توجه کنیم که بحث برجام، بحث منافع ملی است و رسانه ملی نیز باید به‌دور از منافع سیاسی و جناح‌بندی‌ها و پخش گزینشی جلسات، با رویکردی بی‌طرف عمل کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره حواشی مربوط به برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در هفته گذشته و ممانعت رئیس کمیسیون برجام از حضور نماینده تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این برنامه، خاطرنشان کرد: رسانه ملی نباید یک‌طرفه به قاضی برود. درواقع باید هم آقای زاکانی در تلویزیون حاضر شوند و هم یک نفر از تیم مذاکره‌کننده که پاسخگوی سوالات ایشان باشد.

شوهانی در پایان تصریح کرد: بی‌شک تنها رویکرد فراجناحی به برجام در راستای منافع ملی است و ما نباید به‌عنوان متهم با مذاکره‌کنندگان برخورد کنیم و رسانه ملی باید با رویکردی بی‌طرفانه اجازه نقد از هر دو سو را به کارشناسان بدهد.

کد خبر : ۳۰۴۱۱۰