خبرگزاری کار ایران

با انجام مراسم تودیع و معارفه؛

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۹۸۹

طی مراسمی فرماندار سابق بافق به عنوان معاون استاندار و فرمانده ویژه طبس معرفی شد.

به گزارش خبرنگارایلنا، در جلسه تودیع و معارفه فرمانداری طبس، استاندار خراسان‌جنوبی گفت:‌ معادن زغال سنگ طبس جهانی است و اولین محموله صادراتی از طبس به چین نیز انجام شد.

علی اکبر پرویزی یکی از کارهای مهم خود را اجرایی‌شدن طرح جامع زغال سنگ طبس اعلام کرد و افزود: در واگذاری‌ها یک سری اشتباهات انجام شده که پیگیر هستیم تا حل شود و به همین منظور وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز به زودی به طبس خواهد آمد. برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال چاره‌ای جز از استفاده از معادن و ظرفیت‌های شهرستان نداریم و باید زنجیره پایین دستی معادن ایجاد شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که دیروز با رئیس‌جمهور داشتیم، ضرورت توسعه معادن و زیرساخت‌ها را مطرح کردیم و بحث راه آهن و جاده نیز مطرح شد.

وی در خصوص مشکلات کارخانه کک طبس گفت: یک سری اختلافات با بانک توسعه صادرات وجود دارد ولی تسهیلات کارخانه تصویب شده و با وزیر نفت نیز صحبت کرده و وی نیز علاقمند به بازدید از نیروگاه حرارتی طبس است.

استاندار خراسان جنوبی تنها راه مقابله با خشکسالی را کنترل مصرف و کشت محصولات مقاوم و متناسب با منطقه عنوان کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس معرفی شد

وی افزود: در خصوص فرمانداری ویژه اختیارات به خصوصی به فرمانداری داده شده و استفاده از آن مهم است و معاونان من مانند خود من از تمامی اختیارات برخوردار هستند.

پرویزی تصریح کرد: از استاندار یزد نیز بابت موافقت در خصوص انتقال فرماندار بافق به این شهرستان تشکر می‌کنیم.

در ادامه این جلسه نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فرودس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امیدوارم با حضور فرماندار جدید مسائل و مشکلات شهرستان رفع شود.

وی سید مهدی طلایی را به عنوان نیرویی توانمند و پیگیر معرفی کرد و ادامه داد: سال 85 قرارداد طرح توسعه زغال سنگ طبس امضا شده ولی تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: بیش از 95 درصد کارخانه کک طبس پیشرفت فیزیکی دارد ولی به دلیل پاره ای از مشکلات تعطیل شده و کارگران آن اخراج شده اند که اخراج چند صد کارگر مشکلات امنیتی ایجاد کرده است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان پول زغال سنگ را به موقع پرداخت نمی‌کند و کارگران معدن زغال سنگ طبس 4 ماه حقوق خود را طلب کارند. نرخ بیکاری در این استان بسیار بالاست که با وجود این معادن نباید شاهد این مسائل باشیم. 2 درصد از سود فروش معادن طبس سهم این شهرستان است که باید اجرایی شود.

وی در مورد حیطه اختیارات خود در استان افزود: فقط نام فرمانداری ویژه را برای طبس یدک می‌کشیم ولی اختیارات ویژه نداریم.

وی طبس را تنها شهرستان خراسان جنوبی دانست که به ریل متصل است و از استاندار خواست پایانه اساسی باربری استان خراسان جنوبی در طبس ایجاد شود.

حجت السلام سید ابراهیم مهاجریان تعطیلی کارخانه کک و کمبود اعتبار معادن زغال سنگ طبس خشکسالی ، بیکاری و طلاق را از مشکلات این شهرستان نام برد.

سیدمهدی طلایی فرماندار ویژه و معاون استاندار گفت: طبس در گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از آن استفاده شود. در سنوات گذشته سند توسعه شهرستان تهیه شده و باید بازنگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز