خبرگزاری کار ایران

بی ام و X4 یا X3کدام یک را بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۹۳۱

بیشترین وجه تمایز بی ام و X4و بی ام و X3 در پیشرانه این دو خودرو است. در حالی که هر دو خودرو به موتوری 2 لیتری مجهز شده اند، پیشرانه بی ام و X4با قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متری وضعیت مطلوب تری نسبت بهX3با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متری دارد و از بیشینه سرعت بالاتری نیز بهره می برد.

به گزارش ایلنا، با وجود تلاش زیاد خودروسازان شرقی برای تولید کراس اوورهای لوکس و به دست آوردن سهم بیشتری از این بخش جذاب بازار همچنان شاسی بلندهای بی ام و از جذابیت خاص خود برخوردارند. در واقع کراس اوورهای بی ام از یک زبان طراحی کاملا متفاوت با محصولات شرقی بهره می برند. زبانی که در آن خبری از اجزای فانتزی نیست و با یک فرم کلاسیک و اختصاصی بی ام و همچنان جذاب و دوست داشتنی است.

با این حال تنوع شاسی های بلندهای بی ام و موجب شده تا خریداران در انتخاب یک خودروی مناسب از این برند نیز دچار تردید شوند.بی ام و X4و بی ام و X3 دو شاسی بلند محبوب این کمپانی محسوب می شوند با وجود تفاوت در ابعاد و مشخصات به دلیل نزدیکی قیمت خریداران را دچار شک و تردید می کنند. با این وصف بهتر است به معرفی بهتر این دو خودرو بپردازیم.

نگاهی گذرا به بی ام و X3

نزدیک به15 سال از رونمایی نخستین مدل بی ام و X3 می گذرد. خودرویی که با وجود داشتن یک طراحی متفاوت همچنان یکی از بهترین ها در کلاس خود محسوب می شود. این شاسی بلند آیرودینامیک در جدیدترین مدل خود با یک طراحی متفاوت عرضه شده است. در این مدل برخلاف مدل های پیشین چراغ های جلو کمی از پنجره مشبک و معروف خودروهای بی ام و فاصله دارد.مه شکن ها نیز با یک نمای 6 وجهی حالتی جذابتر به خود گرفته اند. تناسب اجزای مختلف بدنه یکی از مواردی است که در اغلب محصولات بی ام و به چشم می خورد و این مورد در مدل X3نیز کاملا محسوس است.

در بازار خودروهای وارداتی ایران، قیمت بی ام و X3 در مقایسه مدل X4 ارزان تر است و به دلیل شباهت به زیاد این خودرو، بسیاری از علاقه مندان به شاسی بلندهای لوکس،مدل X3 را انتخاب کنند. این خودرو در مقایسه با X4 در ردیف عقب از فضای بیشتری برای سر و پای سرنشینان برخوردار است و صندوق عقب جادارتری دارد. هم اکنون قیمت بی ام وX3 با در نظر گرفتن مدل های مختلف از 445 تا 467 میلیون تومان متغیر است.

بررسی بی ام و X4

بی ام و X4 به عنوان یک کراس اوور کوچک شناخته می شود. این خودروی محبوب نخستین بار در سال 2014 به بازار خودرو عرضه شد و با وجود شباهت زیادی که از لحاظ فرم، طراحی چراغ ها، جلو پنجره و سپر به مدل X6 دارد بر پایه بی ام و X3 طراحی شده است. طراحی داخلی بی ام و X4 یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می شود. کابین این خودرو کاملا بر اساس اصول ارگونومیک طراحی شده و در جانمایی قطعات مختلف دسترسی آسان سرنشینان یکی از اولویت های مهم بوده است. البته شباهت زیاد کابین خودروهای بی ام و از جمله موضوعاتی است که مورد انتقاد برخی علاقه مندان به خودرو قرار می گیرد.

فضای داخلی بی ام وی X4 به خصوص در ردیف جلو کاملا مطلوب و مشابه بی ام و X3 است. فضای عقب این خودرو نیز برای سرنشینانی که از قامت بلندی برخوردار نیستند رضایت بخش خواهد بود. با این حال صندوق عقب این خودرو از مدل X3 کوچک تر است. با این وجود در بازار ایران بی ام و X4 از محبوبیت بیشتری در قیاس با X3 برخوردار است. با توجه به ممنوعیت ورود و بالا بودن قیمت بی ام و X6های کار کرده در بازار ایران به نظر می رسد که علاقه مندان به مدل X4 می توانند با قیمتی کمتر خودرویی مشابه مدل X6 خریداری کنند.

لازم به ذکر است که بی ام و X4 از نظر مصرف سوخت و شتاب وضعیت مطلوب تری دارد. هم اکنون قیمت BMW X6 تا 730 میلیون تومان نیز برآورد می شود. این در حالی است که مدل X4 در تازه ترین مدل خود قیمتی از 478 تا 510 میلیون تومان دارد.

بی ام و X4 یا X3کدام یک را بخریم؟
عنوان

مهم ترین وجه تمایز X4 و X3

بیشترین وجه تمایز بی ام و X4و بی ام و X3 در پیشرانه این دو خودرو است. در حالی که هر دو خودرو به موتوری 2 لیتری مجهز شده اند، پیشرانه بی ام و X4با قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متری وضعیت مطلوب تری نسبت بهX3با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متری دارد و از بیشینه سرعت بالاتری نیز بهره می برد. افزون بر این مصرف سوخت بی ام و X3 حدود 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است که به دلیل وزن کمتر نسبت به مدل X4 پایین تر است.

می توانید با استفاده از سرویس قیمت گذاری وب سایت همراه مکانیک، قیمت انواع خودروهای بی ام و را بسته به مدل و یا سال تولید آن مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز