خبرگزاری کار ایران

«چهار عنصر بیدل» منتشر شد

کد خبر : ۱۱۴۰۱۵

کتاب «چهار عنصر بیدل» با بازنگری ضیاءالدین شفیعی از سوی انتشارات بین المللی الهدی منتشر شد.

ایلنا: یکی از ویژگی‌های سبک هندی این است که مخاطبان هر اندازه با آن ارتباط برقرار کنند دریچه‌هایی تازه‌تری برای درک شعر به روی‌ آن‌ها باز می‌شود و می‌توانند بیشتر به عمق آن پی ببریم. چهار عنصر بیدل نیز همین گونه است. در نثر بیدل دهلوی همه ویژگی‌های سبک هندی موجود است که از آن میان می‌توان به خیال پردازی‌های پیچیده عارفانه و تشبیه‌ها و استعاره‌ها و ترکیبهای زیبا و هنرمندانه که به وفور مشاهده می‌شود، اشاره کرد. لطف و ظرافت بیان، و قدرت تخیل و تمثیلش که‌گاه به افراط نیز می‌گراید در میان شاعران سبک هندی به او جایگاهی ممتاز می‌بخشد.

به گزارش ایلنا، در برخی موارد خیال پردازی‌های چند لایه، پرداختن به دل مشغولی‌ها، حکمت‌ها و هر آنچه باید در سبک هندی ببینیم در عرصۀ نثر بیدل تجلی پیدا می‌کند و این سبب شده است ترکیبات سبک هندی مغشوش و غیر قابل فهم مبدل شود.

در «چهار عنصر بیدل» که به تازگی از سوی انتشارات بین المللی الهدی منتشر شده است سعی شده این اثر به رسم الخط امروز فارسی بازنویسی شود که فارسی زبانان بتوانند به راحتی این کتاب را بخوانند.

تألیف این کتاب ده سال زمان برده است هدف از نگارش آن آشنایی بیشتر مخاطبان با لایه‌های درونی شعر بیدل است.

مراسم رونمایی از «چهار عنصر بیدل» روز یکشنبه ۱۲ آیان از ساعت ۱۵:۳۰ ال ۱۷:۳۰ در سالن سعدی برج میلاد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز