خبرگزاری کار ایران

روسیه سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ در کریمه مستقر کرد

وزارت دفاع روسیه هم‌زمان با تشدید تنش بین روسیه و اوکراین، اعلام کرده است که این کشور سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس-۴۰۰ را در شبه جزیره کریمه مستقر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزارش‌ها در باره استقرار سیستم موشکی پیشرفته اس-۴۰۰ در کریمه در حالی منتشر می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پنجشنبه گذشته وعده داده بود که به اقدام‌های تازه اوکراین در کریمه پاسخ خواهد داد.

روسیه چهارشنبه گذشته اوکراین را به برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی و حمله مسلحانه در شبه جزیره کریمه متهم کرده بود. این در حالی است که اوکراین هرگونه اقدام علیه روسیه را درشبه‌جزیره کریمه رد کرده است.

تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین چهارشنبه گذشته و پس از آن صورت گرفت که اداره امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک «حمله تروریستی» در ناحیه کریمه را که چند روز قبل توسط بخش امنیتی نیروهای مسلح اوکراین اجرا شده بود، خنثی کرده و حمله مسلحانه آنها را شکست داده است.

اداره امنیت فدرال روسیه تاکید کرده بود که در جریان درگیری مسلحانه برای دستگیری مهاجمان یکی از مأموران این اداره کشته شده و در درگیری‌های بعدی نیز یک سرباز روس کشته شده است.

ولادیمیر پوتین  در واکنش به این روز پنجشنبه با لحنی خشمگینانه اوکراین را به «روی آوری به تروریسم» متهم کرد و وعده داد مسببان مرگ پرسنل روس را مجازات خواهد کرد.

در مقابل، پترو پوروشنکو با تکذیب ادعاهای روسیه آن را «خیال‌پردازی و بهانه‌ای برای تهدیدهای نظامی در آینده علیه اوکراین» توصیف کرد. وی در عین حال دستور داد نیروهای مسلح اوکراین به حالت آماده‌باش فوق‌العاده درآیند.

 

 

کد خبر : ۳۹۹۹۹۲