خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

نگاهی به کارنامه کاری «تیم کین»

سناتور ایالت ویرجینیا که جمعه گذشته به عنوان معاون نامزد حزب دموکرات برگزیده شد،‌ فردی است که می‌تواند به دموکرات‌ها برای به جریان انداختن دو بلوک حساس رای دهنده یعنی،‌ اسپانیولی‌ها و ایالت مورد مناقشه ویرجینیا کمک کند.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این قانون‌گذار که به زبان اسپانیولی نیز مسلط است،‌ به طور گسترده‌ای به عنوان یک انتخاب مطمئن برای کلینتون مطرح است. هیلاری کلینتون در حال آماده شدن برای ورود به یک رقابت سخت با دونالد ترامپ است. کین که به عنوان یک انتخاب برتر برای معاون اولی مطرح شد، شامل ویژگی‌های بسیاری برای این سمت است.

کین علاوه بر سابقه سیاست‌گذاری در امور خارجی و دفاعی در زمان عضویت نیروهای ارتش و کمیسیون روابط خارجی سنا، صاحب توانمندی‌های زبانی‌ است که به کمک کلینتون خواهد آمد. تسلط بر زبان اسپانیولی در شریطی که آرای لاتین‌تبارها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد،  یکی از بزرگ‌ترین مزایای عمده این فرد است.

در چندین توئیت که کلینتون اقدام خود در انتخاب معاون اول را توضیح داده است، از رفتار دوستانه این فرد ۵۸ ساله تعریف کرده است.

کلینتون در این توئیت‌ها نوشت: «تیم کین یک انسان خوش‌بین و خستگی‌ناپذیر است. فردی که بر این باور است که همه مشکلات اگر تلاش‌های لازم در آن به کار بسته شود، حل شدنی است. اصول راهنمای تیم کین باور به این امر است که شما می‌توانید در خدمات عمومی تغییر ایجاد کنید.»

احتمالا بالاتر از هرچیز،‌ کین یک میانه‌رو است که می‌تواند باعث تسلی خاطر رای‌دهندگان مرد شود.

سناتور کین می‌داند که مانند سارا پیلین،‌ معاون نامزد جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۰۸ ، توان و انرژی بالایی ندارد. وی در یک مصاحبه تلویزیونی با خنده اذعان کرد :«‌من کسالت آور هستم»

به طور حتم،‌ کین آرام و خونسرد،‌ به رغم آموزه‌های حقوقی و ۱۸ سال دادستانی فعال،‌ هیچ‌گاه حرف تندی برای کسی ندارد.

اما آن چه که طرفدارانش در او می بینند،‌ عبور موفق و بدون اشتباه او از دریای طوفانی سیاست است.

او در جولای سال ۱۹۹۸ به عنوان شهردار شهر ریچموند در ویرجینیا و فرماندار این ایالت در سال ۲۰۰۶ انتخاب شد و در سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان سناتور این ایالت انتخاب شد. هیلاری کلینتون اخیرا گفته بود: «‌او تا کنون در هیچ انتخاباتی شکست نخورده است.»

وی در ادامه و به دنبال ساخت یک سابقه فعالیت ملی گسترده‌تر به عنوان رئیس کمیسیون ملی حزب دموکرات انتخاب شد.

در دورانی که سیاست در آمریکا بیش از هر دوران دیگری قطبی و پرتنش و هیجان است،‌ کین، خونسرد و خوش‌اخلاق است. وی که در شهر کانزاس بزرگ شده، معمولا به عنوان سیاستمداری که می‌تواند ائتلاف‌ها را تشکیل دهد و هماهنگی‌ها را میان افراد به وجود آورد، شناخته شده است.

وی در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی گفت: «می‌دانم که چگونه در قالب یک تیم کار کنم و در بیشتر مواقع در زندگی برای پیش بردن امور،‌ شما لازم است که بدانید چگونه کار گروهی انجام دهید.»

وی که دانش‌آموخته دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد است،‌ مدت‌ها در میان فهرست ستارگان حزب دموکرات قرار داشت. در سال ۲۰۰۸ نیز به عنوان معاون «باراک اوباما» نامزد وقت این حزب مطرح شد. وی در آن سال از اوباما حمایت کرد و بسیاری از حامیان کلینتون را نیز، به واسطه این اقدام،‌ خشمگین کرد. اما او در سال جاری و در این انتخابات از کلینتون حمایت کرده است.

هر چند اوباما در آن سال، «‌جو بایدن» را به عنوان معاون خود برگزید،‌ اما کین در آن موقع با کمک به اوباما، ویرجینای قرمز را به آبی تبدیل کرد؛ اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری این ایالت از سال ۱۹۶۴ تا کنون به وقوع می پیوندد.

در حالی که او بسیار ائتلاف‌ها و مشارکت‌ها را ترجیح می‌دهد اما در عین حال،‌ در بسیاری از مبارزه‌ها و اختلافات سیاسی در سال‌های اخیر شرکت کرده است.

وی در این رابطه گفت: «‌آن روز‌ها، بدترین روز‌های زندگی من بودند.»

اخیرا، وی مجددا خواستار تقویت قوانین کنترل اسلحه شد. یکی از مرگ‌بارترین حوادث تیراندازی در تاریخ آمریکا در سال ۲۰۰۷ و در دانشگاه ویرجینیا رخ داد که منجر به کشته شدن بیش از ۳۲ نفر شد. وی در آن هنگام فرماندار این ایالت بود.

وی در جریان یک سخنرانی در سنا گفت: «آن روز بدترین روز عمر من بود و برای همیشه بدترین روز عمر من خواهد ماند.»

کین در حالی که هنوز نیز به شغل وکالت مشغول است، به نمایندگی و وکالت از چندین وکیل در رابطه با موارد تبعیض اجتماعی پرداخته و همچنین از چندین متهم به اعدام نیز دفاع کرده است.

کین سه فرزند دارد و برای ۳۲ سال است که با «آن» همسرش ازدواج کرده است. وی می‌گوید که احساسات عدالت‌خواهانه‌اش از تمایلات و اعتقادات عمیق کاتولیک مسیحی‌اش سرچشمه می‌گیرد.

وی به واسطه باور‌های عمیق خود،‌ با توقف یک ساله تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد،‌ به دنبال ماموریت‌های تبلیغ مذهبی در هندوراس رفت و همین امر باعث تقویت توانایی‌های زبانی اسپانیولی او شده است.

البته دموکرات‌های لیبرال،‌ کسانی که به خصوص حامی «برنی سندرز»،‌ رقیب پیشین کلینتون هستند،‌ کین را یک جایگزین طبیعی برای معاونت کلینتون نمی‌دانند. آنها،‌ وی را به واسطه آن چه دلسوزی و همدردی بیش از حد با دنیای تجارت می‌دانند،‌ مورد انتقاد قرار می‌دهند.

وی که فرزند یک کارآفرین در حوزه تجارت جوش‌کاری است،‌ به عنوان یک شهردار،‌ تلاش کرد تا مالیات‌ها را برای صنایع بازرگانی و تجاری کوچک و متوسط در شهر ریچموند کاهش دهد.

وی که شدیدا به رعایت اصول بودجه معتقد است،‌ از جورج بوش به دلیل آن چه او «ولخرجی نامعقول» خواند،‌ به شدت انتقاد کرد.

او در عین حال به عنوان یک سیاستمدار ویرجینیایی از سوی محافظان محیط زیست به واسطه مواضع سرد و بی‌احساسش در قبال مصرف سوخت‌های فسیلی مورد نقد قرار گرفته است.

اما کین از طرح‌های اوباما برای انرژی‌های پاک حمایت کرده و به طور علنی نیز با ساخت پروژه عظیم و مناقشه برانگیز خط لوله نفتی «کی استون» مخالفت کرده است.

 

کد خبر : ۳۹۳۶۰۵