خبرگزاری کار ایران

دیدار هیات سعودی با مقام‌های صهیونیستی در تل‌آویو

یک رسانه عبری‌زبان با انتشار تصاویری، از حضور هیات نظامی- امنیتی عربستان سعودی در سرزمین‌های اشغالی و دیدار آنها با مقام‌های صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری، از سفر یک هیات نظامی- امنیتی عربستان سعودی به ریاست ژنرال «انور عشقی» به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با مقام‌های ارشد در تل‌‌آویو خبر دادند.

روزنامه «هاآرتص» در این‌باره نوشت، انور عشقی، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی، طی هفته گذشته جلساتی با مقام‌های اسرائیلی در تل‌آویو برگزار کرد.

طبق این گزارش، این ژنرال بازنشسته سعودی با «دوری گلد» مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل و برخی اعضای اپوزیسیون کنست دیدار کرد.

هاآرتص تصریح کرد، انور عشقی در رأس یک هیات بلندپایه سعودی وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با اسرائیلی‌ها درباره راه‌های پیشبرد روند سازش در خاورمیانه مطابق با طرح صلح عربی، گفت‌وگو کرد.

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، هیأت سعودی سپس از تل‌آویو عازم «رام‌الله» شد تا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی مقام‌های فلسطینی دیدار کند.

هاآرتص با اشاره به دیدار روز جمعه عشقی با نمایندگان احزاب اسرائیلی، تاکید کرد که اعضای این احزاب در این دیدار پیشنهاد دادند برای پیشرفت روابط دوجانبه و با هدف پیش بردن روند سازش در منطقه و همچنین تکمیل طرح سازش، در عربستان دیدار داشته باشند.

عشقی نیز به نوبه خود، از روابط صمیمانه‌ با دوری گلد سخن گفت و اظهار داشت، گلد یک دهه پیش کتابی باعنوان «مملکت شر» چاپ کرد که در آن عربستان سعودی را هدف انتقادهای خود قرار داده است.  ولی به گفته این نظامی سعودی، مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل طی دیدارهایش، از وی عذر‌خواهی کرده و گفته خواستار تحکیم روابط ریاض و تل‌آویو شده است.

کد خبر : ۳۹۳۳۴۸