خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی، آمریکا را تهدید کرد

کره‌شمالی، آمریکا را به در پیش گرفتن اقدام‌های نظامی علیه سیستم دفاع ضد موشکی «تاد» تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ کره‌شمالی امروز -دوشنبه- تهدید کرد که علیه کره‌جنوبی و آمریکا دست به اقدام‌های نظامی خواهد زد.

این تهدید پس از اعلام تصمیم این دو کشور برای استقرار سیستم‌های دفاع ضد موشکی «تاد» برای مقابله با پیونگیانگ صورت می‌گیرد.

روز جمعه واشنگتن و سئول اعلام کردند که سیستم دفاع ضد موشکی تاد را احداث کرده و این کار را در پی آزمایش‌های اتمی کره‌شمالی و در راستای مقابله با چنین تهدیدهایی انجام خواهند داد.

این دو کشور متحد هنوز زمان و مکان احداث این سیستم را که به سمت موشک‌های دشمن، موشک پرتاب می‌کند، اعلام کرده‌اند اما گفته‌اند که این سیستم در مرحله نهایی تعیین مکانی قرار دارد.

شاخه توپخانه ارتش کره‌شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد: «کره‌شمالی با اتخاذ عملیات و اقدام‌های متقابل، به محض اعلام موقعیت این سیستم به مقابله به مثل خواهد پرداخت.»

در ادامه این بیانه آمده است: «کره‌شمالی که آخرین توانمندی‌ها در زمینه دفاعی را دارد، با اتخاذ تصمیم‌های متقابل قدرتمند و بی‌رحمانه در قبال این اقدام‌ها موضع‌گیری خواهد کرد. »

تنش ها میان دو طرف پس از آن که کره‌شمالی چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد، تشدید شد. کره‌شمالی پس از این آزمایش اقدام به آزمایش چندین موشک دور برد کرد که به باور تحلیلگران نشانگر توانمندی‌های این کشور در هدف قرار دادن خاک آمریکا است.

بر اساس این گزارش، تصمیم به استفاده از چنین سیستم‌های دفاع ضد موشکی، همسایگان کره‌جنوبی از جمله چین را خشمگین کرده است. مقام‌های پکن در این‌باره تاکید کرده‌اند که چنین اقدامی به طور جدی روابط منطقه‌ای و ثبات در این کشورها را خدشه‌دار خواهد کرد.

 

کد خبر : ۳۸۹۱۳۶