خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ کرملین:

روسیه درصدد بازسازی روابط با انگلیس است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۶۱۱

سخنگوی کاخ کرملین امروز- چهارشنبه- گفت: روسیه بسیار علاقه دارد که روابط متشنج و تیره خود با انگلیس را بهبود بخشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دمیتری پسخوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز -چهارشنبه- گفت:  روسیه به شدت علاقه‌مند به بازسازی روابط با انگلیس -که وضعیتی وخیم واسفناک دارد- است.

 وی در جمع خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم روابط مان با انگلیس را -که در حال حاضر تیره است- احیا کنیم و به منفعتی دوجانبه و  متقابل برسیم. بنابراین این روسیه نیست که همکاری‌ برای جنگ با تروریسم را نمی‌پذیرد. این روسیه نیست که تمام روابط رسمی را رد می‌کند. بلکه ما خواهان بهبود روابط هستیم.»

وی افزود: به رغم تیرگی روابط، روسیه مکررا در مورد روابط حسنه (با غرب) از خود تمایل و انعطاف نشان داده است.

قانونگذاران روسیه و انگلیس روز گذشته بر سر روابط درون پارلمانی به توافق رسیدند. در جلسه‌ای که برگزار شد، «الکسی پوشکف» رئیس کمیسیون بین المللی مجلس دومای روسیه اظهار داشت که کمیته بین المللی مجلس عوام انگلیس به دنبال بهبود روابط با روسیه است اما هنوز هیچ گفت‌وگوی جدی صورت نگرفته است.

روابط میان روسیه و غرب پس از بحران سال ۲۰۱۴ و منازعات اوکراین میان دولت کی‌یف و استقلال طلبان در شرق کشور تشدید شد. واشنگتن، بروکسل و متحدان آنها مسکو را به دخالت در مناقشه اوکراین متهم کرده و تحریم‌هایی علیه آن  اعمال نمودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز