خبرگزاری کار ایران

مرکل در اجلاس جهانی بشردوستانه استانبول شرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۷۰

اجلاس جنجالی بشردوستانه ماه جاری میلادی در استانبول برگزار خواهد شد و صدراعظم آلمان از جمله افرادی است که حضور خود در این نشست را اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌های سازمان ملل  اعلام کردند که ۵۰  نفر از رهبران جهان در نخستین اجلاس جهانی بشردوستانه برای تجدیدنظر در استراتژی حمایت، در استانبول گرد هم می‌آیند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

این اجلاس که ۲۳ تا ۲۴ می‌ برگزار می‌شود، از سوی موسسه خیریه پزشکان بدون مرز مورد انتقاد قرار گرفته است. آن‌ها اعلام کردند که در این نشست شرکت نخواهند کرد چرا که چنین اقدامی چیزی جز «نیرنگ و فریب» نیست.

مرکل، در مرکز بحران پناهجویان اروپا حضور خود در این نشست را تایید کرده است. «مارک روت» نخست وزیر هلند -که ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد-  نیز حضور خود را اعلام کرد.

اما این مسئله هنوز درباره نمایندگان فرانسه و انگلیس بدون پاسخ مانده است. انتظار می‌رود آمریکا، رئیس آژانس توسعه بین المللی خود را به استانبول اعزام کند.

 افراد دیگری از جمله «شیخ صباح الاحمد الصباح» میر کویت، «محمدو ایسوفو» رئیس جمهوری نیجر، «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان -کشورهایی که میزبان بیش از یک میلیون پناهجو هستند-  نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز