خبرگزاری کار ایران

نگرانی سازمان ملل از نقض آتش‌بس در یمن

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۱۹۸

سازمان ملل متحد اعلام کرد، گزارش‌های متعددی از نقض آتش‌بس در یمن دریافت کرده و این امر موجب نگرانی شدید این سازمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی «بان کی‌ مون» دبیرکل سازمان ملل به نقل از «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه این سازمان به یمن اعلام کرد، روز پنجشنبه گزارش‌هایی از موارد متعدد نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های درگیر در این کشور ارائه شده که موجب نگرانی شدید وی شده است.

طبق اعلام این سخنگو، فرستاده سازمان ملل به یمن با نمایندگان گروه‌های درگیر در کشور به‌طور مستمر در خصوص موارد نقض آتش‌بس در تماس است و از آنها خواسته است تا اجازه ندهند این موارد روند گفت‌وگوهای جاری صلح را مختل کند.

از سوی دیگر، الشیخ احمد روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که در سایه آتش‌بس، زمینه کمک‌رسانی‌های سریع‌تر و آزادانه‌تر به مردم این کشور فراهم شده و امدادگران موفق شده‌اند شمار زیادی از مردم یمن را به‌ویژه در استان «تعز» که یکی از آسیب‌دیده‌ترین استان‌های این کشور است، زیر پوشش کمک‌رسانی‌های خود قرار دهند.

بر این اساس، الشیخ احمد ابراز امیدواری کرده است که طرفین درگیر در یمن با نظارت مسئولانه‌تر بر اجرای آتش‌بس، امکان ادامه این کمک‌رسانی‌ها را به موازات ادامه گفت‌و‌گوهای صلح این کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز