خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد با فروشندگان عطر و ادکلن کنسل شد/راه‌حل‌هایی از جنس کوچه مروی جواب نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۲۴۸

برخورد چکشی و فیزیکی از جنس کوچه مروی شاید لحظه‌ای اثرگذار باشد اما در بلند مدت نمی‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص احتمال برخورد با فروشندگان عطر و ادکلن در بازار تهران اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با دستگاه‌های نظارتی انجام شده  مشکل این صنف حل شده است و دیگر بحث برخوردهای ضربتی مطرح نیست.

ابراهیم درستی ادامه داد: ما با هر گونه کالای قاچاق مخالف هستیم و این را همیشه اعلام کرده‌ایم اما باید شرایطی را فراهم کنیم که انگیزه قاچاق از بین برود حالا در هر صنفی که باشد.

وی ادامه داد: ما باید در زمینه نظارت نیز هدفگذاری داشته باشیم برخورد چکشی و فیزیکی از جنس کوچه مروی شاید لحظه‌ای اثرگذار باشد اما در بلند مدت نمی‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد در این مورد باید به صورت کارشناسی برخورد و چاره‌اندیشی کرد.

درستی به کشفیات جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته نهادهای نظارتی توانستند 38 کانتینر قاچاق توقیف کنند پس توانایی برخورد ریشه‌ای وجود دارد. اصناف هم همین درخواست را دارند که در مبادی ورودی کنترل و نظارت شدیدتر شود تا به صورت ریشه‌ای با این معضل برخورد شود.

وی افزود: انتظاری که ما داریم این است که برای مبارزه با کالای قاچاق کمتر با شبکه توزیع درون شهری و فروشنده‌ها برخورد صورت گیرد یک فروشنده‌ای که پروانه کسب دارد اصلاً تمایلی به فروش کالای قاچاق ندارد و فقط واسطه‌ای است بین فروشنده عمده و خریدار تک پس نمی‌توان مغازه‌دار را جزو حلقه‌های اصلی قاچاق دانست.

درستکار ادامه داد: مورد دیگری که می‌تواند به برخورد با پدیده قاچاق کمک کند هماهنگی با اتحادیه‌ها است زیرا با توجه به شناختی که اتحادیه‌ها از گلوگاه‌های صنف خود دارند بهتر می‌توانند به نظارت و مبارزه با قاچاق کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز