خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان منوجان مطرح کرد؛

افزایش ٦٠ درصدی طلاق توافقی در شهرستان منوجان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۷۶

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: ٥٦ مورد طلاق توافقی طی ٦ ماه نخست سال جاری در این شهرستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٦٠ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان منوجان با بیان اینکه طلاق توافقی یکی از معضلات جامعه امروزی است افزود: نهادهای فرهنگی باید به پیامدهای این مهم در جامعه بپردازند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه رفع معضل طلاق توافقی در جامعه اظهار کرد: مسئولان باید با تمام قوا و استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای کاهش طلاق و فروپاشی بنیان خانواده گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش لازم برای ارتقاء سطح مهارت های زندگی و آگاهی نسبت به پیامدهای منفی طلاق برای زوج های جوان یکی از مسائل مهم است که باید به آن پرداخته شود تا به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

شکوهی نسب به رشد ٧٣ درصدی جرم توهین به اشخاص عادی در ٦ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد: بالابردن سطح دانش و آگاهی مردم و آستانه تحمل در برخوردهای اجتماعی به طور قطع در کاهش دعاوی می تواند موثر باشد.

وی گفت: جرم افتراء هم در ٦ ماهه نخست سال جاری در منوجان رشد ١٠٦ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان به نقش مبانی دینی و اخلاقی در کاهش جرم هم اشاره کرد و افزود: به طور حتم روحانیت می توانند در حوزه مسائل خانواده نقش موثری ایفا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه نقش ائمه جماعت مساجد در کاستن طلاق در جامعه بسیار ضروری است خاطرنشان کرد: لازم است تا از این مکان مقدس برای پرداختن به مسائل اجتماعی بیشتر استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز