خبرگزاری کار ایران

دبیرشورای مبارزه با موادمخدرکهگیلویه و بویراحمد:

اعتیاد در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در حال زنانه شدن است/گرایش دانش‌آموزان به مصرف مواد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۳۶۹

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از رشد نگران‌کننده مصرف مواد مخدر در بین زنان این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سید ناصر رضایی در نشست با رسانه‌ها گفت: گرایش به اعتیاد و مصرف انواع مخدر در بین زنان کشور 10 درصد بوده درحالیکه در بین زنان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از پنج درصد است.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته برای کاهش نرخ مصرف انواع مواد مخدر در بین زنان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در این استان کمپ ویژه زنان و مراکز " دی آی سی " وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه اعتیاد در این استان در حال زنانه شدن است و در برخی از شهرستان‌ها آمار زنان معتاد رو به افزایش است.

رضایی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های پژوهشی برای جلوگیری از رشد مواد مخدر بین جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است، خاطرنشان کرد: حوزه امور بانوان استانداری می‌تواند در این کار پیشگام باشد.

وی گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر نیز در صورت انجام کارهای پژوهشی، حمایت‌های لازم را از پژوهشگران انجام می‌دهد.

اعتیاد در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در حال زنانه شدن است/گرایش دانش‌آموزان به مصرف مواد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد، تعداد معتادان شناسایی شده در این استان را هشت هزار نفر عنوان و یادآورشد: از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر زن هستند که پنج درصد جمعیت معتادان استان را تشکیل می دهند.

رضایی در بخشی دیگر از سخنان در پاسخ به این سوال ایلنا که شنیده می‌شود مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد نیز درحال شایع‌شدن است، هم تصریح کرد:  متاسفانه این واقعیتی است که سراسر کشور گرایش به مواد مخدر بین دانش‌آموزان وجود دارد.

وی گفت: البته میزان گرایش و تمایل به مصرف مواد مخدر بین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد کمتر گزارش شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه بهبودیافتگان خبرداد و تصریح کرد: تاکنون ۲۲ نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر در این استان، تسهیلات اشتغال‌زایی از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده‌اند.

رضایی، درصد جمعیت معتادان در کهگیلویه و بویراحمد را  1.8  درصد جمعیت استان برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز