خبرگزاری کار ایران

در بزرگترین کارخانه طلای کشور انجام شد؛

تولید 142 کیلوگرم شمش طلا در مجتمع زرشوران تکاب

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۹۵۳

142کیلوگرم شمش طلا در چهار ماه گذشته در بزرگترین کارخانه استحصال طلای کشور و غرب آسیا تولید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری‌صداوسیما، مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران تکاب گفت: این میزان شمش به ارزش 197میلیارد ریال در بازار بورس عرضه و به فروش رفته است.

احمدی با اشاره به رشد تولید طلا در این مجتمع  گفت این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 135 کیلوگرم بود 30 درصدافزایش یافته است.

وی با اشاره به برنامه تولیدات این مجتمع گفت: امسال 600 کیلوگرم شمش طلا و 300 کیلوگرم نیز نقره در مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران استحصال می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح توسعه‌ای در مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران افزود: با اجرای این طرح تولید شمش طلا در سال 97 به  2تن و تولید نقره نیز از 600 کیلوگرم به یک تن و دویست کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل مجتمع معدنی وصنعتی طلای زرشوران عیار طلای تولیدی کارخانه استحصال طلای زرشوران را 24ونهصد ونود و هشت اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح های توسعه‌ای و مذاکرات صورت گرفته با برخی شرکت های معتبر خارجی از جمله فرانسه ،استرالیا،گرجستان و قرقیزستان برای فعالیت در این مجتمع این عیار به 4 و نه دهم که ارزش جهانی است ارتقاخواهد یافت.

احمدی جایگاه ایران را در تولید طلا در جهان در رتبه 54 و در آسیا در رتبه چهارم اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح توسعه معدن و تولید 2تن طلا در سال در کارخانه استحصال طلای زرشوران ظرفیت تولید طلا در کشور از 3تن به دو برابرافزایش یافته و مقام ایران در آسیا در تولید طلا به رتبه دومی ارتقا خواهد یافت.

وی ظرفیت مجتمع معدنی وصنعتی طلای زرشوران در تولید نقره 50 تن اعلام کرد و افزود: با توجه به ارزش افزوده در تولید نقره، مطالعات اولیه تولید نانوذرات نقره صورت گرفته و در این زمینه با جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف مذاکراتی انجام شده و بزودی فعالیت آنان در این محل شروع خواهد شد.

مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران همچنین با اشاره به فعالیت و اشتغال 675 نفر به طور مستقیم دراین مجتمع گفت: با اجرای طرح توسعه این میزان اشتغال به 1000نفرافزایش خواهد یافت.

مجتمع معدنی و صنعتی طلای زره شوران تکاب بزرگترین معدن طلای ایران و غرب آسیاست که با داشتن 108تن طلای خالص باعیارمتوسط 4پی پی ام وذخیره 27ونیم میلیون تن کانسنگ سالانه یک تن شمش طلا در آن استحصال می شود.

برای راه اندازی این مجتمع بیش از 2 هزارمیلیاردریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز