خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب اراک خبرداد:

20 باشگاه بدنسازی به دلیل نگهداری داروهای غیرمجاز پلمپ شدند

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۲۷۹

دادستان عمومی و انقلاب اراک از فعالیت 30 باشگاه پرورش اندام غیر مجاز و پلمپ 20 باشگاه دیگر به علت نگهداری داروهای غیرمجاز خبر داد .

فرشید محمد حسینی طاهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر استفاده و فروش مواد نیرو زا و غیرمجاز و استفاده از موسیقی های غیر مجاز و تخلفات دیگر در باشگاه های بدنسازی، پروش اندام (مردان و بانوان) و بیلیارد در سطح شهر اراک و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق شهروندی مردم شهر اراک نسبت به تشکیل یک تیم عملیاتی با حضور نمایندگان تام الختیار دادستانی، پلیس اماکن عمومی، اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی اقدام شد و در ماه گذشته از تمامی باشگاه‌های فعال مجاز و غیر مجاز در این حوزه به طور کامل و دقیق بازرسی لازم به عمل آمد .

وی  با اشاره به تعدد باشگاه های پرورش اندام که بدون مجوز در حال فعالیت هستند، افزود : طبق اعلام اداره ورزش و جوانان تعداد 123 باشگاه پروش اندام (آقایان و بانوان) و بیلیارد در شهر اراک فعالیت دارند که تعداد 51 باشگاه فعال مورد بازرسی قرار گرفت. از این تعداد 30 باشگاه بدون مجوز قانونی فعالیت می کنند  که از این تعداد نیز 20 باشگاه نیز به علت نگهداری داروهای غیر مجاز قاچاق پلمپ شد.

به گفته این مقام مسئول  یکی از باشگاه‌ها به علت نگهداری و فروش غیر مجاز داروهای قاچاق شامل قرص ، انواع دارو و آمپول پلمپ و پرونده مذکور به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و مقدار 1096 عدد انواع قرص و مقدار 12 کیلو و دویست گرم داروی غیر مجاز و یک عدد آمپول غیر مجاز کشف شده نیز جهت بررسی و اقدام قانونی لازم به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر این اماکن که بیشتر مورد استفاده جوانان است متذکر شد : در خصوص مابقی باشگاه‌ها مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان نسبت به بررسی وضعیت آنها اقدام و نتیجه را به این مرجع قضایی برای صدور دستور مقتضی ارسال کند.

محمد حسینی طاهری با اشاره به تشکیل جلسه‌ در هفته گذشته با حضور نماینده دادستانی در اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک با حضور سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان، شورای معاونین حراست و بازرسی  و اعضای کمیسیون ماده 5 ورزش و جوانان گفت : نتیجه این نشست تصویب سه مصوبه بود که دستگاه های مرتبط را مکلف به تشدید نظارت و گزارش تخلفات به دادسرا برای رسیدگی می کند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در خصوص موضوع این مصوبات گفت: براساس این سه مصوبه مقرر شد تا پایان هفته جاری پرونده تمامی باشگاه‌هایی که بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کنند بررسی مجدد شده و نسبت به اخذ استعلامات مربوط اقدام و با دادن مهلت رفع اشکال بین شش ماه تا یک سال به آنها مجوز موقت فعالیت صادر و به این دادستان اعلام تا دستور فک پلمپ صادر شود. همچنین مقرر شد هر سه ماه یک بار از تمامی باشگاه های پروش اندام و بیلیارد اراک بازدید و گزارش کاملی از چگونگی فعالیت و تخلف آنها به این دادستانی جهت صدور دستور اقدام مقتضی ارسال شود و در مصوبه سوم از اداره ورزش و جوانان خواسته شده تا در صورت  مشاهده یا اطلاع از بروز هرگونه تخلفی در باشگاه ها مراتب تخلف به غیر از مراجع ذیربط به این دادستانی نیز اعلام شود.

دادستان اراک در پایان به عزم و جدیت دستگاه قضایی در زمینه سلامت سازی باشگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز