خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه

636 مقاله ارائه شده است

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه کاشان گفت: تاکنون ۶۳۶ مقاله در این کنگره ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان محمود سلامی، در گفتگو با خبرنگاران، اظهارداشت: از این تعداد، ۱۱۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۲۰ پوستر در این کنگره ارائه شده است.

وی، با اشار به ارائه ۲۰ سمپوزیوم در این کنگره تاکنون افزود: در حال حاضر دو محقق از ژاپن، یک نفر اسپانیا و یک نفر آمریکا مقالات خود را ارائه داده‌اند.

وی، با بیان اینکه برخی سمپوزیوم این کنگره از جمله نیتریک اکساید (ملکول پیام بر داخل بدن) و ترمیم مغز برای اولین بار ارائه شده است، تصریح کرد: در این کنگره ۱۴۸ عضو هیأت علمی از کل دانشگاه‌های کشور که اکثرا استاد تمام هستند به عنوان کمیته داوران حضور دارند.

دکتر سلامی، تهیه سلول مستعد و ترانسفورماسیون، مبانی کشت سلول، ایجاد مدل آزمایشگاهی واریکوسل و بررسی پارامترهای اسپرمی در رت، ایجاد مدل حیوانی سکته مغزی و روش‌های ارزیابی (داپلرفلومتری، رفتاری، بافتی)، استخراج DNA از خون کامل، پرفیوژن ترانس کاردیال و بررسی ایمنوهیستوشیمی بافت مغز، استخراج پروتئین از بافت مغز و ارزیابی آن با روش وسترن بلات، استخراج RNA از بافت مغز و سنتزcDNA، مبانی PCR و الکتروفورز ژل DNA، طراحی پرایمر جهت مطالعات پلی مورفیسم و تشریح آناتومی (کل بدن) و بافت‌شناسی (مغز، کبد و کلیه) موش سوری و موش صحرائی از مجموعه کارگاه‌های کاربردی که همزمان با برگزاری کنگره توسط مرکز تحقیقات علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۴۱۲۸