خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان

توسعه علمی و اقتصادی مستلزم ارتباط بین صنعت و دانشگاه است

رئیس دانشگاه کاشان ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه را لازم دانست و گفت: روند رشد توسعه علمی و اقتصادی در گرو ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان عباس زراعت در نشست اعضاء هیات رئیسه و ستاد توسعه دانشگاه با مدیر عامل شرکت باریج اسانس، بی‌اعتمادی بین صنعت و دانشگاه را از مشکلات پیش رو بیان کرد و اظهار داشت: صنعت و دانشگاه باید همدیگر را درک کنند.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه‌ها از تمام شمول دولتی مستثنی و مستقل شده‌اند افزود: دانشگاه باید سعی نماید با ایجاد رشته‌های جدید و تغییر واحد‌های درسی زمینه تبادل و ارتباط بین صنعت و بخش خصوصی را ارتقاء بخشد.

رئیس دانشگاه کاشان تجاری سازی علم را مورد تاکید قرار داد و خاطر‌نشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه باید با ارائه طرح‌های تحقیقاتی کاربردی، زمینه تبدیل علم به فناوری و محصول را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته، نوآوری و شکوفایی و ایجاد نگرش و فرهنگ کسب ثروت از طریق فن‌آوری‌های مدرن، از مولفه‌های مهم و اساسی توسعه علمی و اقتصادی به شمار می‌رود.

زراعت با بیان اینکه تحقق این امر در کشور ما در گرو ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است افزود: دانشگاهی که تنها آموزش صرف و مدرک گرایی حاکم باشد هیچ ارزشی ندارد و سرمایه گذاری برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها لازم است.

رئیس دانشگاه کاشان اقتصاد دانش محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر صاحبان صنایع از اقتصاد تولید محور به اقتصاد دانش محور سوق داده شوند سودآوری بیشتری را عاید خواهند نمود.

زراعت فراهم کردن زمینه ارتباط هرچه بیشتر مردم با دانشگاه و دانشگاه با جامعه را از سیاست‌های دانشگاه بیان کرد و گفت: زمینه ارتباط خیرین با دانشگاه به حمدالله خوب است و امیدواریم تا با برنامه‌هایی که در برنامه عملیاتی و سند چشم انداز دانشگاه پیش بینی شده بتوانیم در راستای تجاری سازی علم گام برداریم.

کد خبر : ۳۰۲۲۸۶