خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان

دانشگاه مغز متفکر جامعه است

رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه با دارا بودن پتانسیل‌های نیروی انسانی و اعضای هیات علمی متخصص در تمامی رشته‌ها مغز متفکر جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان عباس زراعت در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه کاشان با اشاره به ماده ۲۰ برنامه پنجم توسعه کشور که دانشگاه‌ها از کلیه شمول قانون دولتی مستثنی هستنداظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولین در بسیاری از زمینه‌ها دانشگاه را به مانند سایردستگاه‌ها نگاه می‌کنند و به این مساله توجه ندارند که دانشگاه صرفا یک دستگاه مجری نیست و می‌تواند برنامه‌های مدونی برای مدیریت شهری و توسعه و آبادانی و رفع نیازهای منطقه تدوین کند.

 وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان برای نخستین بار برنامه مدون ۴ ساله در هیات امنا به تصویب رسانده و ملزم است در چارچوب این برنامه حرکت کند افزود: بر اساس این برنامه همه فعالیت‌های دانشگاه باید اخلاق محور و فرهنگ محور باشد.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه با شعار تجاری سازی دانش از بسیاری ارزش‌های اخلاقی عقب افتاده‌ایم، ساختن انسان‌های کامل را رسالت دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: براین اساس همه فعالیت‌های دانشگاه باید پیرامون این مهم شکل بگیرد.

زراعت به تاسیس رصدخانه ملی در کاشان اشاره کرد و افزود: راه اندازی این رصدخانه فرصتی ارزشمند برای تبدیل کاشان به یک شهر بین‌المللی است که مسئولان نباید آنرا نادیده بگیرند. ایشان افزود بین المللی کردن دانشگاه از سیاست‌های این مدیریت می‌باشد.

وی از تاسیس اندیشگاه نجوم در پژوهشکده اسانس دانشگاه در قمصر کاشان خبر داد و گفت: دانشگاه کاشان به عنوان نزدیک‌ترین مرکز تحقیقاتی به رصد خانه ملی می‌تواند فعالیت‌ها و اقدامات موثری در این راستا داشته باشد که مسئولان باید از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

 رئیس دانشگاه کاشان کیفی کردن فعالیت‌ها را از دیگر سیاست‌های مدیریت دانشگاه ذکر کرد و گفت: سعی بر این است که در مسیر توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه مبتنی بر پتانسیل‌ها و نیازهای منطقه برنامه‌ریزی شود.

وی قدمت شهر کاشان و آثار معماری و صنایع دستی کاشان را از پتانسیل‌های این منطقه بر شمرد و افزود: دانشگاه کاشان باایجاد رشته باستان‌شناسی نگاه ویژه‌ای را به هویت وقدمت داشته است وامیدواریم هنرصنایع دستی موجود از رتبه ۲۲ درکشوربه جایگاه اصلی خودبازگردد.

زراعت انرژی خورشیدی و هسته‌ای و نجوم را از دیگر پتانسیل‌های این منطقه دانست و اظهار داشت: از این فرصت‌های استثنایی مسئولان باید استفاده کنند.

 رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: دانشگاه باید اتاق فکر مدیریت شهری باشد که اگر روزی دانشگاه تعطیل شود کل منطقه و مردم شهر نیاز دانشگاه را احساس کنند.

وی ایجاد نشاط علمی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه بیان کرد و گفت: باید جدای از مسایل سیاسی، جناح بازی و خط بازی با همدلی و مصلحت در راستای توسعه کاشان گام برداریم.

شایان ذکراست در پایان این نشست از خبرنگاران واصحاب رسانه این شهرستان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

کد خبر : ۲۹۷۹۳۷