خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان

امور دانشگاه باید از کمی‌گرایی به کیفی‌گرایی سوق داده شود

رئیس دانشگاه کاشان گفت: امور دانشگاه باید از کمی‌گرایی به کیفی‌گرایی سوق داده شود.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، عباس زراعت در نشست پرسش و پاسخ با کارمندان از تشکیل کمیته شورای مدیریت خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته مدیران دانشگاه باید بر اساس شاخص‌ها تعیین شوند.

وی با بیان اینکه باید روی مدیران سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم اظهار داشت: بایستی مدیر، کارمند را توجیه و او را مورد ارزیابی قرار دهد و بعد تشویق کند.

وی به کسب 50 رتبه داخلی و بین‌المللی دانشگاه در طول یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان توانست در سال جاری از رتبه 17 به رتبه 15 صعود کند و همچنین جزء مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.

زراعت برقراری ارتباطات بین‌المللی را از دیگر اقدامات این دانشگاه بیان کرد و اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با چندین دانشگاه داخلی و خارجی و راه‌اندازی سایت زبان انگلیسی و عربی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه برای ارتباطات بین المللی است.

رئیس دانشگاه کاشان به طرح رصدخانه ملی اشاره کرد و افزود: رصدخانه ملی فرصت استثنایی برای ایران، کاشان و دانشگاه کاشان است و دانشگاه کاشان به عنوان نزدیکترین مرکز به رصدخانه می‌تواند شاهد تحول عظیمی در این عرصه باشد.

زراعت ارتباط با جامعه و شهر را از دیگر برنامه های مدیریت دانشگاه بیان کرد و گفت: دراین زمینه با امضاء تفاهم نامه‌های همکاری با شورای اسلامی شهر، شهرداری، فرمانداری و دیدار با امام جمعه و علمای کاشان و نماینده مرم سعی داریم تا ارتباط بین دانشگاه و شهر را مستحکم کنیم.

وی به تشکیل شورای علم و فناوری اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شورا تمامی برنامه‌های شهر از نظر علمی در دانشگاه کاشان ارزیابی و مورد تحقیق و پژوهش قرار می گیرد تا اداره شهر به صورت علمی و پژوهش محور شود.

زراعت تجاری‌سازی علم را از مهمترین رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت:با فعال کردن مراکز کارآفرینی و مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان سعی داریم که علم را تبدیل به ثروت کنیم.

رئیس دانشگاه کاشان فراهم کردن توان رقابت را برای توسعه علمی دانشگاه مهم دانست و افزود: با استفاده از پتانسیل‌های مثبت این دانشگاه در زمینه‌های انرژی، اسانس، فرش و معماری می‌توان توان رقابت و توسعه این دانشگاه را ارتقاء بخشیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش لازمه توسعه علمی است خاطر نشان کرد: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه از سه درصد به 15 درصد از برنامه‌های این دانشگاه است.

زراعت ارتقای بودجه و تشکیلات را از دیگر فعالیت‌های یک ساله مدیریت عنوان کرد و اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده بدهی‌ها و دیون به نصف کاهش پیدا کرد و 100 درصد بودجه تخصیصی را توانستیم اخذ کنیم.   
 

کد خبر : ۲۸۸۶۵۸