خبرگزاری کار ایران

با برگزاری مراسمی در خانه هنرمندان ایران؛

کتاب «زایش درام ایرانی» نوشته‌ خشایار مصطفوی رونمایی می‌شود

کد خبر : ۲۵۶۷۴

کتاب «زایش درام ایرانی» توسط انتشارات افراز منتشر شده و از هفتهٔ آینده در کتاب‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد. مصطفوی در این اثر به نخستین نمایشنامه‌نویس پارسی یعنی میرزاآقا تبریزی پرداخته و چند و چون ورود تئاتر به ایران را مورد بررسی قرار داده است.

ایلنا: مراسم رونمایی و معرفی کتاب «زایش درام ایرانی» نوشتهٔ خشایارمصطفوی، امروز پنجشنبه (۱۶ آذر) ساعت ۱۸ در تالار امیرخانی خانهٔ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم محمدرضا خاکی، علی میرانصاری، رفیق نصرتی و تنی چند از پژوهشگران و منتقدین حوزهٔ تئا‌تر سخنرانی خواهند کرد.
کتاب «زایش درام ایرانی» توسط انتشارات افراز روانهٔ بازار کتاب شده و از هفتهٔ آینده در کتاب‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.
مصطفوی در این اثر به نخستین نمایشنامه‌نویس پارسی یعنی میرزاآقا تبریزی پرداخته و چند و چون ورود تئا‌تر به ایران در عصر قاجار را بررسی نموده است.
به اعتقاد نویسندهٔ کتاب، میرزا آقا تبریزی در پروژهٔ واردات تئا‌تر به ایران از نظریهٔ تلفیق که گفتمان غالب روشنفکران در دوره‌ی مذکور است سود برده و در فرایند زایش درام ایرانی از دو منبع مستقل تئا‌تر غربی و نمایش ایرانی استفاده کرده است.

همچنین تبریزی از بخشی از نمایش‌های ایرانی وام گرفته که این نمایش‌ها حامل فکر جدید و تابع انسان جدید بوده‌اند. این نمایش‌ها که در کتاب در دستهٔ سرگرم‌کننده و عامیانه قرار گرفته‌اند شامل تخت‌حوضی، بقال بازی، نقالی و خیمه‌شب بازی بوده‌اند.
حضور برای عموم در این جلسه آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز