خبرگزاری کار ایران

سردار مهری:

ثبت تخلف معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌ها کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۵۳۷

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از جریمه روزانه 50 هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی، از روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری؛ رییس  پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در 4 ماهه سال 95 برابر آمار پزشکی قانونی ما خوشبختانه در سطح جاده‌ها حدود 4 /8 دهم درصد نسبت به سال گذشته کاهش متوفیان در حوادث رانندگی داشتیم، اما در درون شهرها 3 درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته 2/8 درصد درون و برون شهرها کاهش جانباختگان در سوانح رانندگی را داشتیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد:  مهمترین علل تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت حدود 70 درصد شامل سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی  که این عوامل باعث فوت قریب به 5 هزار و 430 نفر در 4 ماهه ابتدایی سال شده است.

وی در خصوص ارایه خدمات ترافیکی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در 5 ماهه سال 95 نسبت به سال گذشته گفت: در خصوص شماره‌گذاری خودروهای نوشماره، 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. خودروهای وارداتی از 24 هزار به 22 خودرو کاهش یافته است. به طوری که 11 درصد شماره‌گذاری خودروهای خارجی کاهش یافته است.

وی بیان کرد: بنابراین در سال جاری در مجموع شماره‌گذاری تولیدات داخلی و خارجی 30 درصد افزایش داشتیم. همچنین 26 درصد افزایش در شماره‌گذاری موتور سیکلت‌ها داشتیم. در زمینه اسقاط خوردهای فرسوده در 5 ماهه سال جاری 63 درصد کاهش اسقاط داشتیم.

وی افزود: در خصوص صدور گواهینامه جدید الصدور حدود 2 درصد کاهش داشتیم که به دلیل کاهش زاد و ولد بوده است.

مهری با اشاره به اینکه از ابتدای سال خودروهایی که دوگانه سوز بوده و استاندارد نبوده شماره‌گذای نشده‌اند، گفت: برخی خودروهای دارای پایه گاز سوز و دو گانه سوز غیراستاندار که نتوانستند؛ استاندار یورو 4 را به لحاظ آلایندگی کسب کنند؛ از ابتدای 95 شماره گذاری نشدند.

سردار مهری در ادامه خاطرنشان کرد: در 5 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش تصادفات اتوبوسی را شاهد بودیم و 43 درصد کاهش متوفیان در صحنه و 22 درصد کاهش مصدومان را داشتیم.

وی افزود: سامانه جدیدی طراحی شده که به صورت آزمایشی در چند محور اجرایی می‌شود که به فاصله 1 کیلومتری اطلاعات وسیله نقلیه به تمامی پاسگاه های پلیس داده می‌شود که این برای کنترل رانندگانی است که از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. این سامانه در قم_تهران، اصفهان_شیراز، مشهد_تهران در حال اجراست و تاثیر بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: در 5 ماه، 71 درصد جانباختگان در جاده‌های برون شهری جانشان را از دست دادند و 29 درصد در درون شهرها  که البته حدود 47 درصد در درون شهرها عابرین پیاده هستند.

رئیس پلیس راهور گفت: با توجه به مصوبه مجلس دیر کرد جریمه‌ها تا پایان 94 بخشیده شده و از همه کسانی که دارای جریمه دیرکرد هستند، می‌خواهم که زودتر مراجعه و تسویه حساب کنند. کسانی که بیش از 1 میلیون تومان جریمه دارند به پارکینگ‌ها هدایت می‌شوند.

سردار مهری درباره معاینه فنی خودروها گفت: بسته‌های ویژه‌ای پیش بینی شده که از جمله رده خارج کردن خوردهای فرسوده و اعمال استاندارهای جدید برای تولید خودروی جدید و پرداختن به مساله سوخت است. یکی از طرح‌هایی که باید در کلانشهر  به ویژه در تهران اجرا شود، کنترل خودروها در زمینه داشتن معاینه فنی است.

وی افزود: با هماهنگی با وزارت کشور سامانه‌ای برای کنترل معاینه فنی خودروها تعریف شده است. براساس تصمیم دولت و وزارت کشور بناست؛ با بهره گیری از  دوربین‌ها، خوردوهایی که فاقد معاینه فنی باشند؛ اعمال قانون شوند که 50 هزار تومان جریمه روزانه برای چنین خوردهایی در نظر گرفته شده است. 

وی ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از سامانه "سیم فا"  از شهریور ماه و اعمال قانون از مهرماه شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

مهری در واکنش به ادعای ستاد قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تخلفات انجام شده در پلیس راهور برای شماره‌گذاری خودروهای لوکس اظهارکرد: ما امسال چنین پرونده‌ای نداشتیم و البته ممکن است؛ برخی با جعل دست به چنین کاری بزنند.

مهری همچنین از بررسی ساختار شورای عالی حوادث و ترافیک کشور خبر داد و گفت: این موضوع در مجلس در حال بررسی است و به نظر می‌رسد؛ اجرای آن نقش زیادی در کاهش حوادث و تلفات رانندگی داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز