خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

قیمت تجهیزات پزشکی به شدت افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۵۸۸

یک متخصص جراحی زانو با بیان اینکه قیمت تجهیزات پزشکی به شدت افزایش یافته است، گفت: وزارت بهداشت هیچ کمکی در این زمینه نمی‌کند.

کامران بدیع‌زاده (متخصص و جراح زانو) با اشاره به گرانی تجهیزات پزشکی اظهار کرد: عملی که من طبق تعرفه انجام می‌دهم به طور مثال در مورد تعویض مفصل زانو چیزی حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، در حالی که در همین زمان مفصل مصنوعی که بیمار باید از شرکت خریداری کند؛ بین ۷ تا ۸ میلیون تومان است و در برخی موارد نیز که بیمار دو بار عمل کرده است؛ باید مفصلی برایش بگذاریم که ۲۵ میلیون تومان هزینه‌اش می‌شود و این واقعا انصاف نیست.

وی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات پزشکی گفت: شرکت‌های تجهیزات پزشکی در این زمینه مقصر نیستند، زیرا دلار در یک زمانی ۷۰۰ تا۸۰۰ تومان بود و الان ۳۵۰۰ تومان شده است و همین مساله موجب ایجاد اشکالاتی در قیمت تجهیزات پزشکی شده است و چون وزارت بهداشت کمکی در این زمینه نمی‌کند به همین علت به شدت قیمت تجهیزات پزشکی بالا رفته است.

این متخصص و جراح زانو گفت: مساله مهم در این زمینه این است که بیمه‌ها اشکال دارند و برای هزینه‌های بیمار آن طور که باید پول نمی‌پردازند به طور مثال با همین بیمه‌های تکمیلی اگر شخصی یک عملی را در بیمارستان خصوصی انجام دهد کل این عمل با خرید مفصل و تجهیزات ۲۰ میلیون تومان است در حالی که بیمه فقط ۶ میلیون تومان می‌دهد.

بدیع‌زاده با بیان اینکه ما به التفاوتی را که بیمه‌ها نمی‌پردازند را بیمار باید بدهد و در این راه بیمار ضرر می‌کند، گفت: وظیفه وزارت بهداشت است که این وضعیت را اصلاح کند و در ضمن به بیمه‌هایی که در حال حاضر به عنوان بیمه خصوصی فعالیت می‌کنند؛ یارانه‌ای تعلق گیرد تا بتوانند حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های بیمار را بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز