خبرگزاری کار ایران

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

شکایت 11 عضو شورای شهر تهران از هیات رئیسه شورا/ بودجه ابلاغی شهرداری، قانونی نیست

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بخش مصارف بودجه سال 95 شهرداری تهران در حالی از طرف هیات رئیسه شورای شهر به شهردار ابلاغ شده است که قانونی نیست.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شکایت وی از اعضای هیات رئیسه شورای شهر تهران به فرمانداری در خصوص بودجه سال 95 شهرداری تهران گفت: من دوبار از هیات رئیسه شورا در صحن درخواست کردم که به موضوع اعتراضم رسیدگی کند. رئیس شورا نیز قول دادند به درخواست من پاسخ دهند که این کار انجام نشد و من ناچار به شکایت شدم.

وی با بیان اینکه 10 نفر دیگر از اعضای شورای شهر(احمد مسجد جامعی، ولی‌الله شجاع‌پوریان، محسن سرخو، رحمت‌الله حافظی، احمد حکیمی‌پور، غلامرضا انصاری، فاطمه دانشور، محمد مهدی تندگویان، مجتبی شاکری، عبدالحسین مختاباد) نیز من را همراهی کرده و شکایتی را تنظیم کردیم، ادامه داد: ما این شکایت را  به وزارت کشور، فرمانداری و استانداری ارسال کردیم و منتظریم که ببینیم؛ معاون وزیر کشور، فرماندار و استاندار درارتباط با شکایت 11 نفر از اعضای شورای شهر چه می‌کنند و قطعا پیگیر این مساله خواهیم بود.

حقانی با تاکید براینکه از نظر من بودجه ابلاغی شهرداری سند قانونی نیست، تصریح کرد: بخش مصارف بودجه در صحن شورا مطرح نشده، این درحالی است که تک تک مصارف و هزینه‌های بودجه باید کد پروژه داشته و در شورا مورد بررسی و تصویب قرار بگیرند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر خاطرنشان کرد: چنانچه نهادهای مذکور با نظر 11 عضو شورای شهر در این زمینه موافقت کنند؛ بودجه باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران در این زمینه مقصر نیست و مقصراصلی هیات رئیسه شورا است،  گفت: بخش مصارف بودجه از طرف هیات رئیسه شورای شهر به شهردار ابلاغ شده است، درحالی که این ابلاغ قانونی نیست زیرا مصارف و پروژه‌ها در صحن شورا مطرح نشده است.

گفتنی است؛ اواخر اسفند ماه سال گذشته محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران شکایتی را از اعضای هیات رئیسه شورای شهر تنظیم و به فرمانداری ارسال کرد و علت شکایت خود را اضافه شدن برخی مصارف به بودجه سال 95 بدون طرح در صحن شورا عنوان کرد.

 

کد خبر : ۳۵۹۱۹۸