خبرگزاری کار ایران

درمان بیماران مناطق محروم از راه دور

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۰۵۸

بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور حمایت از بیماران و نیازمندان ساکن مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ی روستایی، در حوزه‌ِی سلامت الکترونیک 16 خدمت ارایه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد پورحسینی، مدیرعامل شرکت "برکت‌تل"، وابسته به بنیاد برکت در خصوص ارایه‌ی خدمات سلامت الکترونیک در قالب 16 بسته‌ی حمایتی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ی روستایی، گفت: تهیه‌ی پرونده‌ی الکترونیک سلامت به ازای هر شهروند شامل سه بخش اطلاعات هویتی، ویزیت پایه و تعیین برنامه‌‌های مراقبتی برای هر فرد است. پروژه‌ی تشکیل پرونده‌ی سلامت الکترونیک به لحاظ توسعه‌ی فنی و اجرایی به 10 فاز تقسیم می‌شود و همه‌ی فعالیت‌های نظام سلامت را دربر می‌گیرد.

وی افزود: در سامانه‌ی تولید پرونده‌الکترونیک سلامت در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته اقداماتی شامل ثبت اطلاعات سرشماری، ثبت مراکز ارایه‌دهنده‌ِی خدمات سلامت و مشخصات افراد ارایه‌دهنده‌ی خدمت، ثبت ویزیت پایه، مدیریت خدمات مراقبتی، نظام ثبت جاری ویزیت و نسخه‌ی الکترونیک و خدمات مستمر نظام سلامت، دارو و داروخانه، آزمایشگاه، تصویربرداری، نظام ارجاع، بیمه‌گری، نظام اطلاعات بیمارستانی، محاسبه‌ی دینامیک قیمت تمام‌شده‌ی خدمت، سامانه‌های دیتا ماینینگ و پردازش‌های اطلاعاتی، شناسایی چالش‌ها در نظام سلامت، برنامه‌ریزی، مداخله، مانیتورینگ و ارزیابی است که به ‌تدریج و در 10 فاز عملیاتی می‌شود.

پورحسینی با اشاره به ارایه‌ی خدمات مراقبتی و آموزشی در مناطق محروم روستایی به ازای هر فرد 4 بار در سال اظهار کرد: این نوع خدمات مشکلات بیماران دیابتی، فشار خون، بیماران قلبی، چربی خون بالا، افراد چاق و سیگاری، مادران باردار، واکسیناسیون، بد تغذیه‌ای، کم تحرکی، افسردگی و اضطراب و اعتیاد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: هر فرد ممکن است در یک یا چند گروه از موارد مذکور قرار گرفته باشد، لذا طبق برنامه‌ی تدوین شده، فرد بیمار و یا دارای عوامل خطر باید هر 3 ماه یک‌بار برای دریافت خدمات مراقبتی و آموزشی مراجعه کند. از ویژگی‌های این برنامه، فعال بودن خدمت است، به‌گونه‌ای که پی‌گیری برای ارایه‌ی خدمت از سوی ارایه‌دهنده‌ی خدمت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برکت‌تل با اشاره به تولید و توزیع کارت‌های سلامت و دستگاه‌های کارت‌خوان، به عنوان یکی دیگر از خدمات سلامت الکترونیک، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور کارت‌های سلامت با ظرفیت بالا (2 گیگابایت)، توسط شرکت برکت‌تل ساخته و آماده شده است. این کارت‌ها توسط کارت‌خوان‌های خاص خوانده و یا نوشته می‌شوند.

وی با بیان این‌که از سال 2015 به بعد تولید فیلم‌های رادیولوژی در جهان محدود شده است، افزود: کارت‌خوان‌ها به منزله‌ی یک کامپیوتر کوچک و مستقل عمل می‌کنند که علاوه بر رمزگشایی اطلاعات داخل کارت برای خواندن، به کاربر کمک می‌کند تا در زمان قطع ارتباط اینترنتی با توقف خدمات و نظام ثبتی روبه‌رو نشود. ضمن این‌که این مدل سبب می‌شود خدمات الکترونیکی سلامت هر زمان و با هر پهنای باندی و با وجود هرگونه مشکل به راحتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و خدمات متوقف نشود. این در حالی است که به دلیل ظرفیت بالای کارت‌ها، می‌توان تصاویر رادیولوژی و سونوگرافی را بدون افت کیفیت بر روی کارت‌ها ذخیره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز