خبرگزاری کار ایران

نادر قاضی پور:

اراده‌ای برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی وجود ندارد/دولت چشم طمع به حق و حقوق ملت دوخته است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۲۳

نماینده مردم ارومیه در مجلس معتقد است که دولت انگیزه کافی برای پرداخت بدهی هنگفت خود به سازمان تامین اجتماعی ندارد. قاضی‌پور می‌گوید: دولت چشم طمع به حق و حقوق ملت دوخته است.

 نادر قاضی‌پور (نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره پرداخت نشدن مطالبات سازمان تامین اجتماعی و مطرح شدن این بحث از سوی دولتی‌ها  که سازمان تامین اجتماعی صرفا اصل بدهی خود را مطالبه کند، گفت: دولت انگیزه کافی برای پرداخت بدهی هنگفت خود به سازمان تامین اجتماعی ندارد و انگار چشم طمع به حق و حقوق ملت دوخته است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: تعادل ورودی‌ها و خروجی‌های سازمان تامین اجتماعی به هم ریخته است و باید برای حل این مشکل فکری جدی کرد؛ چراکه از یک طرف دولت اصل مطالبات خود را هم پرداخت نمی‌کند و از طرف دیگر، تامین اجتماعی به نقدینگی برای رفع بحران عدم تعادل نیاز دارد.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه سن امید به زندگی افزایش یافته است، گفت: می‌توان تغییراتی در سن بازنشستگی اعمال کرد تا برهم خوردن خروجی‌ها و ورودی‌ها اصلاح شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، افزود: درباره اینکه از سازمان تامین اجتماعی خواسته شده که صرفا اصل طلب خود را از دولت مطالبه کند، هنوز هیچ درخواستی به صورت رسمی ارائه نشده است و نمی‌توان اظهارنظر کرد؛ اما به هر روی دولت باید کل طلب خود را به صورت نقدی و یا واگذاری اموال (پتروشیمی، کارخانه، اوراق و...) پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز