خبرگزاری کار ایران

همسان‌سازی؛ مطالبه‌ای که بازنشستگان از نهادهای بودجه‌ای دارند/ مدیر کل فنی صندوق بازنشستگی: اولویت با مستمری‌بگیران کم‌درآمد است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۸۸

بازنشستگان خواستار تخصیص بودجه‌های مناسب برای اجرای همسان‌سازی هستند؛ مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری می‌گوید: اولویت با بازنشستگانی است که زیر دو میلیون تومان دریافتی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ همسان‌سازی یکی از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان از دولت و مجلسی‌هاست؛ بازنشستگان کشوری بار‌ها در اعتراض به برآورده نشدن این مطالبه، تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.

یک بازنشسته فرهنگی که در تجمعات مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه شرکت داشته؛ می‌گوید: در برنامه‌ ششم توسعه، همسان‌سازی مصوب شده بود اما سال گذشته اجرایی نشد و ما بازنشستگان از مسئولان می‌خواهیم که در سال ۹۷، با تخصیص بودجه‌های لازم، همسان سازی را در دستور کار قرار دهند.

 اکبر شیرمحمدی (مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری) در این رابطه در روزهای گذشته گفت: اولویت همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۷ با بازنشستگانی است که حقوق آن‌ها زیر ۲ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته مسئله همسان سازی حقوق بازنشستگانی که حقوق آن‌ها تا سقف ۲ میلیون تومان است مطرح و تا حدودی هم اجرایی شد و مقرر شده است تا این افزایش به مرور در طول برنامه ششم توسعه نهایی شود.

شیرمحمدی افزود: نزدیک به ۹۰ درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی حقوقی کمتر از ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند، به همین دلیل اگر قرار بر افزایش حقوق در بخش همسان سازی حقوق بازنشستگان باشد، اولویت با این بازنشستگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد و حقوق بازنشستگانی که زیر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بود، در اولویت افزایش قرار داشت.

مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۷، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان بار مالی پیش بینی شده است، اما تعیین این مبلغ هنوز نهایی نشده است.

مبلغ دقیقِ بودجه تخصیص‌یافته هنوز مشخص نیست

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش حقوق که همه ساله هم برای بازنشستگان و هم وظیفه بگیران درنظر گرفته می‌شود، مبلغی نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تعیین می‌شود که البته همانطور که گفته شد مبلغ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی اضافه کرد: پس از تصویب بودجه نهایی، مبلغی که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص می‌یابد اعلام خواهد شد و به مرور حقوق بازنشستگان کشوری با اولویتی که مطرح شد، افزایش خواهد یافت.

مدیر کل فنی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری در صدد است تا حقوق بازنشستگانی که در سنوات قبل یعنی به عنوان مثال از سال ۸۶ یا قبل و همچنین پس از آن بازنشسته شده‌اند را به صورت مرحله‌ای و به مرور افزایش دهد و شکاف آن را با حقوق بازنشستگان جدید، برطرف کند و این مسئله جزء موارد برنامه ششم توسعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز