خبرگزاری کار ایران

فرهاد اصلانی:

روش‌های پلیسی در هنر جواب نمی‌دهد

شامگاه یکشنبه سوم مرداد مراسم اهدا جایزه فرهاد اصلانی از جشنواره مسکو در سینما آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میر کریمی کارگردان فیلم دختر طی سخنانی گفت: متاسفانه به دلیل درگذشت عباس کیارستمی و مشغله کاری، برگزاری این مراسم با تأخیر همراه شد اما من از همه بازیگران و عوامل فیلم دختر تشکر می‌کنم.

فرهاد اصلانی نیز بعد از دریافت تندیس خود گفت: بسیار خوشحالم و خدا را شاکر هستم که این جایزه را گرفتم اما متاسفانه موفقیت این فیلم با درگذشت عباس کیارستمی همزمان شد و کیارستمی هنرمندی است که جای او در سینمای دنیا خالی است.

وی با انتقاد از روش‌های پلیسی در  هنر گفت: متاسفانه مدیران ما در سینما  موسیقی و اسیر هنرها از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند که نا کارآمد است و همچنان می‌خواهند از سانسور استفاده کنند اما دولت یازدهم دولت امید است و ما همچنان امید داریم.

مریلا زارعی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه به جای تبلیغات تلویزیونی فقط چند پلان از فیلم را پخش می‌کند، گفت: چرا باید در فیلمی بازی کنم که در سینماهای کشور نمایش داده شود اما بعد بگویند پلان‌های شما در تیزر تلویزیونی پخش نمی‌شود. به همین دلیل امید ما همیشه به مردم و تماشاگران است.

زارعی از بازی خوب فرهاد اصلانی در فیلم دختر تمجید کرد.

کمال تبریزی نیز بعد از اهدای جایزه فرهاد اصلانی از بازی وی تمجید کرد.

این برنامه از ساعت 21 آغاز شد و علاوه بر مریلا زارعی و فرهاد اصلانی سایر بازیگران و سازندگان فیلم دختر نیز حضور داشتند و بعد از پایان مراسم فیلم دختر به نمایش درآمد.

کد خبر : ۳۹۳۹۲۴