خبرگزاری کار ایران

تابش در جمع خبرنگاران:

گرایش اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها به سمت جوانان و بانوان است/برخی توقع‌ها در ید قدرت رئیس‌جمهور نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گرایش‌‌ اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها به سمت جوانان، زنان و متخصصان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش در حاشیه مراسم ترحیم مرضیه دباغ در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره تغییر مواضع این مرحومه در خصوص میرحسین موسوی پس از انتخابات ۸۸ با بیان اینکه اطلاع دقیقی از مواضع وی ندارد،  گفت:‌ از پرداختن به این مسائل خودداری کنیم؛ چرا که ممکن است در مسیر راه، انسان راهی را انتخاب کند و در ادامه تشخیص دهد که این مسیر صحیح نبوده است.

او ادامه داد: اطلاع دقیقی از مواضع ایشان درباره انتخابات سال ۸۸ ندارم و خواهش می‌کنم وارد این مسائل نشوید و هر چیزی را که بتواند اجماع بیشتری به وجود بیاورد، مورد تاکید قرار دهید.

نماینده مردم اردکان در مجلس با توضیح مجدد درخصوص نحوه انتخاب اعضای فراکسیون امید در شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: هفته گذشته اولین جلسه با حضور نمایندگان فراکسیون امید برگزار شد و قرار است جلسه‌های بعدی به منظور تقسیم کار و سازماندهی امور در ادامه هفته جاری پس از اربعین برگزار شود.

تابش با بیان اینکه روسای سه کمیته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انتخاب شدند، تصریح کرد: این سه کمیته عبارتند از کمیته استان‌ها، کمیته تعامل با شخصیت‌ها و کمیته راهبردی و تدوین استراتژی. قرار است در جلسه بعدی اعضای سه کمیته خط و مشی کاری خود را مشخص کنند و این شورا در مورد هر دو انتخابات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

او افزود: طبیعی است که علاوه بر تلاش برای ایجاد همگرایی و حضور پرشور مردم در انتخابات سعی خواهیم کرد مسیر را برای موفقیت نامزدهای خودمان هموار کنیم که راهبردهای این مساله در حال تدوین است و با این حال گرایش‌‌ ما در شوراها به سمت جوانان، زنان و متخصصان است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه انتخابات شوراها به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم فضای انتخابات شوراها را گرم کنیم و حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات شوراها را داشته باشیم، مسلما تنور انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گرم می‌شود و به همین دلیل فعلا تمرکزمان روی انتخابات شوراها است.

تابش یادآور شد: در حال حاضر گزینه مورد نظر شخصی بنده برای انتخابات ریاست‌جمهوری آقای روحانی است؛ چرا که در عملکردش چه در عرصه سیاست داخلی و چه در عرصه سیاست خارجی، قابل قبولی بوده و توقع‌ها و انتظارهایی وجود دارد که شاید در ید قدرت رئیس‌جمهور نبوده اما ممکن است هنگامی که وارد مصادیق شویم، گزینه‌های دیگری نیز مطرح شوند.

کد خبر : ۴۳۰۵۲۰