خبرگزاری کار ایران

جلسه امروز «ولایت» به حد نصاب نرسید؛

احتمال برگزاری نشست فراکسیون اصولگرایان پیش از جلسه علنی سه‌شنبه

درحالی که انتخاب نمایندگان عضو بین‌المجالس آسیایی در دستور کار نشست فردا صبح مجلس قرار دارد، بعدازظهر امروز برخی از نمایندگان اصولگرا قصد داشتند نخستین نشست مجمع عمومی فراکسیون «ولایت» را تشکیل که به دلیل عدم دستیابی به حدنصاب، این جلسه باز هم تشکیل نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، اصولگرایان مجلس دهم که از چندین روز پیش از آغاز به کار این دوره پارلمان، با تشکیل کمیته ۷ نفره اصولگرایان به‌عنوان هسته اولیه یک فراکسیون پرقدرت، برای تاسیس فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم تلاش می‌کردند،‌ همچنان درتشکیل نخستین نشست رسمی این فراکسیون با مشکل مواجه هستند.

بر این اساس، بعدازظهر امروز تعدادی از اصولگرایان مجلس برای چندمین‌بار نسبت به تشکیل نشست مجمع عمومی این فراکسیون اقدام کردند که به دلیل عدم دستیابی به حدنصاب، از انجام ان بازماندند.

در حالی که انتخاب نمایندگان عضو بین‌المجالس آسیایی در دستور کار نشست فردا صبح (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار دارد، برخی از نمایندگان اصولگرا که تاکنون موفق نشده‌اند فراکسیون خود موسوم به فراکسیون «ولایت» را تشکیل دهند، امروز قصد داشتند به‌منظور معرفی ۵ نامزد اصولگرایان برای شرکت در رای‌گیری بین‌المجالس آسیایی، تشکیل جلسه دهند اما به نصاب کافی اعضای حاضر در مجمع عمومی این فراکسیون نرسیدند.

قرار است این نشست ساعت ۷ صبح فردا، پیش از برگزاری نشست علنی مجلس برگزار شود و این درحالی است که سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیته ۷ نفره اصولگرایان بلافاصله پس از آغاز کار مجلس دهم، از تشکیل فراکسیون اکثریت اصولگرایان تحت‌عنوان فراکسیون «ولایت» با ۱۸۰ نفر از نمایندگان خبر داده بود.

به گزارش ایلنا، انتخاب ۵ نفر از نمایندگان جهت حضور در نشست بین‌المجالس آسیایی در دستور کار روز سه‌شنبه صحن علنی مجلس قرار دارد.

کد خبر : ۴۰۳۴۶۰