خبرگزاری کار ایران

هفته آینده صورت می‌گیرد؛

حضور ۹ وزیر در جلسه‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته جاری خود دعوت از برخی وزرا برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در هفته آینده ۹ نفر از اعضای کابینه ازجمله وزرای جهاد کشاورزی، دادگستری، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، کشور، اقتصاد‌ و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.

بررسی استیضاح فانی در کمیسیون آموزش باحضور وزیر، و نشست هیات‌رییسه مجلس با کمیسیون تلفیق برنامه ششم، از دیگر دستورکارهای کمیسیون‌های تخصصی در هفته آینده است.

ادامه بررسی طرح‌هایی با موضوع حقوق‌های نامتعارف در کمیسیون اصل ۹

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسه‌های هفته آینده خود، نشست اعضای ثابت کمیسیون برای ادامه بررسی کارشناسی طرح‌های ارائه شده به کمیسیون موضوع طرح یک‌فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور، طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مقامات و مدیران و طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص با حضور نمایندگان دولت، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی و مرکز پژوهش‌ها را در دستورکار قرار دارد.

کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی نیز در هفته آینده طرح الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ قانون آیین‌نامه داخلی و طرح الحاق دو ماده به‌عنوان (ماده ۱۹۲ مکرر ۱) و (۱۹۲ مکرر ۲) به قانون آیین‌نامه داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تقویت و توسعه نظام ملی استاندارد نیز ادامه رسیدگی به ایرادهای شورای نگهبان را در دستورکار دارد.

کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه نیز در هفته آینده جلسه مشترک با هیات رییسه مجلس شورای اسلامی را برگزار خواهد کرد.

طرح استیضاح فانی در کمیسیون آموزش

بررسی نهایی لایحه برنامه ششم توسعه، بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با حضور نمایندگان استیضاح کننده، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه و نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص و نشست کمیته‌های پنج‌گانه با موضوع تعیین اولویت‌های کمیسیون نیز در دستورکار هفته‌ آینده کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

اعضای این کمیسیون همچنین در جلسات هفته آینده بررسی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان، بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا و دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان را در دستورکار دارد.

تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز ادامه بررسی لایحه احکام موردنیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون اجتماعی، انتخاب ده نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و انتخاب نه نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون مشترک قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در دستورکار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد وطرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی را در دستورکار دارند و نشست مشترکی به منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر پیرامون مصوبات کمیسیون درمورد لایحه برنامه ششم توسعه برگزار خواهند کرد.

بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دعوت از ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه گزارش عملکرد از دیگر دستورکارهای جلسه‌های هفته آینده کمیسیون اجتماعی مجلس خواهد بود.

گزارش مسئولان سپاه پاسداران به کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی نیز ادامه بررسی لایحه احکام موردنیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،‌ جمع‌بندی و ارائه گزارش، رسیدگی به لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، ادامه بررسی لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و  تعیین کارگروه‌های تخصصی کمیسیون  را در دستورکار دارند.

همچنین  نشستی با برخی از مسئولان و کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت بررسی و استماع گزارش آنان درخصوص مسائل جاری کشور، بررسی مسائل و مشکلات اصناف با حضور نمایندگان برخی از اصناف، جلسه کارگروه مالیاتی در ارتباط با ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی تنقیح قوانین مالیاتی کشور و  نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین ایشان و استماع گزارش عملکرد و برنامه های وزارتخانه در سال جاری از دیگر دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده خواهد بود.

حضور طیب‌نیا در کمیسیون اقتصادی

دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان ایشان و استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های وزارتخانه در سال جاری در محل آن وزارت از دیگر دستور کارهای کمیسیون اقتصادی در هفته آینده است.

رحمانی‌فضلی در کمیسیون امنیت ملی

اعضای  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز درهفته‌آینده بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون، استماع گزارش رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بررسی و جمع‌بندی نهایی طرح‌ها و لوایح ارجاعی، دعوت از وزیر کشور جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه را در دستورکار دارند.

جمع‌بندی برنامه ششم توسعه اقتصادی در کمیسیون انرژی

اعضای  کمیسیون انرژی مجلس در جلسات هفته آینده خود گزارش ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص عملکرد و برنامه‌های آتی آن نهاد، بررسی لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان راجع به احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جریانی، بر روی رودخانه ارس با حضور مسئولان و کارشناسان وزارتخانه‌های نیرو، امورخارجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ادامه بررسی و جمع‌بندی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در دستورکار دارند.

همچنین نمایندگان عضو این کمیسیون بررسی طرح یکسان‌سازی مزایا حقوق و امتیازات کارکنان قرارداد معین کارور(اپراتور)های برق با سایر کارمندان پیمانی و رسمی با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین بررسی طرح کاهش آلودگی هوای کشور باحضور مسئولان و کارشناسان وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در دستورکار دارند.

انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز در هفته آینده علاوه بر رسیدگی به صلاحیت و انتخاب مستشاران دیوان محاسبات، رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.

گزارش ربیعی به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز درهفته آینده به بررسی و جمع‌بندی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل‌های) اول و دوم الحاقی به کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۷۷، بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور و بررسی طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۱۳۸۶ بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان خواهند پرداخت.

دعوت از ریاست سازمان پدافند غیرعامل جهت ارائه گزارش عملکرد و بررسی موضوع تهدیدات زیستی، دعوت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان و بررسی طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از دیگر دستورکارهای کمیسیون بهداشت در هفته آینده خواهد بود.

اعضای این کمیسیون همچنین دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی آن وزارتخانه، انتخاب ۱۳ نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، انتخاب ۱۰ نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح استفساریه ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، تعیین اولویت‌ها و راهبردهای کمیسیون جهت ارائه به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح استفساریه دریافت چهار درصد (۴%) حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور از واگذارنده کار به پیمانکار  را در دستورکار دارند.

گزارش آخرین وضعیت شورای شهر تبریز در کمیسیون شوراها

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز در هفته آینده ضمن استماع گزارش آخرین وضعیت شورای شهر تبریز،  بررسی بند (۲) طرح استفساریه تبصره (۳) ماده (۵۲) و ماده (۷۳) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده از صحن علنی، بررسی کلیات لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور، و بررسی کلیات طرح دهیاری‌ها را در دستورکار دارد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در هفته آینده ادامه رسیدگی به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، بررسی مسائل و مشکلات صنایع مس کرمان و آذربایجان با حضور مسؤلین امر، لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ارائه گزارش رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی‌ایران از عملکرد و برنامه‌ها را در دستور کار دارند.

چیت‌چیان و آخوندین در کمیسیون عمران

کمیسیون عمران مجلس هم به بررسی موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری زیمباوه، موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مسافر و کالا ازطریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان، تصویب اصلاحات مقررات بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا، تصویب مقررات بین‌المللی جلوگیری از تصادم در دریا، تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها و بررسی کلیات لایحه شورای‌عالی ایمنی حمل و نقل کشور خواهد پرداخت.

نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران و چیت‌چیان وزیر نیرو و معاونان وزارتخانه جهت استماع گزارش هدف‌گذاری و برنامه‌های وزارتخانه در حصول اهداف نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

دعوت از وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و استماع گزارش هدف‌گذاری و برنامه‌های وزارتخانه در حصول اهداف وزارتخانه از دیگر دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در هفته آتی به بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.

پورمحمدی به سوالات اعضای کمیسیون حقوقی پاسخ می‌دهد!

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم در هفته آتی ارائه گزارش عملکرد سازمان‌ثبت‌اسناد و املاک‌کشور با حضور ریاست آن‌سازمان، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل‌متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات(پروتکل‌های) اول و دوم الحاقی به کنوانسیون‌های ژنو و بررسی لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی را در دستورکار دارند.

دعوت از وزیر دادگستری جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان  نیز در دستورکار هفته آینده این کمیسیون خواهد بود.

وزیر جهاد در کمیسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم در جلسه‌های هفته آینده ضمن بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جمع‌بندی بررسی لایحه احکام موردنیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دعوت از وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان را در دستور کار دارد.

کد خبر : ۴۰۲۱۵۲