خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

اجرای طرح «نقشه راه سرمایه‌گذاری» در زنجان

رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با اجرای طرح نقشه راه سرمایه‌گذاری در استان زنجان، پروسه اعطای مجوز به سرمایه‌گذاران خارجی به یک روز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابوالفضل عباسچیان، امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: این شورا نظم و انضباط مالی دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر اموال دولتی، تفریغ بودجه، حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، وصول درآمدهای استان، تجهیز منابع مالی بلند مدت به منظور تامین مالی پروزه‌های سرمایه‌گذاری از طریق بورس، سهیم کردن مردم در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه استان از طریق بورس را دنبال می‌کند.

وی افزود: پرداخت اعتبار دستگاه‌های استان توسط خزانه و اقتصادی و دارایی، جمع آوری سپرده‌های پس‌اندازها و به کارگیری آن در مجاری تولید، اعمال سیاست دولت در صادارات، واردات و تنظیم بازار، اجرای قوانین قاچاق کالا، کاهش ریسک تامین مالی، حمایت از تولید توسط واجدهای عضو این شوراست.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مدیرکل اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس این شوراست، خاطرنشان کرد: مدیرکل مالیات، گمرک، شعب بیمه، بانک ملی، بورس و اموال تملیکی عضو این شورا هستند.

عباسچیان به اهداف این شورا که در آذر سال 94 در استان شروع به کار را کرد اشاره کرد و ادامه داد: انسجام بخشی به برنامه ها و سیاست های دولت در استا، ایجاد هم افزایی و تشریک مساعی واحدهای استان در تصمیم گیری انسانی، اخذ گزارش آماری و تولید آمار واجدهای تابعی جهت پرهیز ای آمادرهی موازی، تبادل افکار و استفاده از تجربیات با هدف اتخاذ راهکارهای مناسب در تسریع خدمات رسانی به مردم و ایجاد وحدت رویه در اجرای قانون و تشویق و حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد فضای کسب و کار از اهم این اهداف است.

وی به تشکیل کمیته‌های افزایش شفافیت و انظباط مالی، کمیته سرمایه گذاری و اقتصادی، کمیته توسعه مدیریت و کمیته هماهنگی سیاست گذاری واحدهای روابط عمومی در ذیل این شورا خبر داد و افزود: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون پروژه های سرمایه گذاری خارجی متعددی در استان آغاز به کار کرده است.

عباسچیان به طرح تولید شمش توسط شرکت پیوسته سهند با سرمایه گذاری 200 میلیون و 400 هزار دلار با اشتغالزایی 900 نفر اشاره کرد و گفت: در سال 93 هم طرح تولید میلگرد با سرمایه گذاری 10 میلیون و 630 هزار دلار و اشتغالزایی 200 نفر که 34 درصد آن با مشارکت سرمایه گذار خارجی بوده است، آغاز به کار کرد.

وی همچنین به طرح تولید آهن اسفنجی در سال گذشته با سرمایه گذاری 14 میلیون و 490 هزار دلار و اشتغالزایی 130 نفر اشاره کرد و ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری هم طرح تولید میله با سرمایه گذاری یک میلیون و 700 هزار دلار و اشتغالزایی 30 نفر، طرح تولید کنسانتره مس با 4 میلیون و 800 هزار دلار سرمایه و اشتغالزایی 40 نفر و طرح پارچه پرده ای با سرمایه گذاری 2 میلیون دلار و اشتغالزایی 25 نفر در فاز نخست در دستور کار است که در صورت نهایی شدن فاز دوم این طرح میزان سرمایه گذاری به 30 میلیون دلار و اشتغالزایی 300 نفر می رسد.

به گفته  رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی طرح شمش فولاد کارخانه پیوسته سهند نیز امسال با 100 میلیون دلار سرمایه نهایی می شود که در حال حاضر در مرحله صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی به این طرح هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص های کلان اقتصادی در دولت یازدهم پرداخت و گفت: نرخ مشارکت در استان از 39 درصد در سال 92 به 32.9 درصد در سال 94 رسیده است.

این مقام مسوول نرخ بیکاری استان در سال 92 را 9.9 درصد و سال 94 را 9.6 درصد اعلام کرد و ادامه داد: نرخ تورم در این بازه زمانی از 34.8 درصد به 10.7 درصد و در 12 ماهه منتهی به خرداد سال جاری به 8.7 درصد کاهش یافته است.

عباسچیان به عملکرد مثبت بانک ها در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: مانده سپرده بانکی 13 بانک عضو کمیسیون از 32 هزار و 800 میلیارد ریال در سال 92 به 51 هزار و 470 میلیارد ریال در سال 94 افزایش پیدا کرده و این رقم در 4 ماهه سال جاری به 55 هزار و 454 میلیارد ریال رسیده است.

وی رقم مانده  تسهیلات بانکی در سال 92 را 48 هزار و 743 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در سال 94 به 60 هزار و 348 میلیارد ریال و تا تیر امسال به 62 هزار و 523 میلیارد ریال رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادرات استان در سال 92 را 138 هزار و 237 تن اعلام کرد و گفت: این رقم در سال 94 به 123 هزار و 178 تن کاهش یافته است.

به گفته وی، ارزش صادرات استان در سال 92 ، 266 میلیون دلار بود که در سال 94 به 228 میلیون دلار کاهش یافته است.

کد خبر : ۴۰۲۹۵۸