خبرگزاری کار ایران

پاکسان رفع ابهام کرد؛

سود 77 درصدی نتیجه حذف هزینه‌ها و قراردادهای زاید

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۶۰۷

شرکت پاکسان با ارائه توضیحاتی از یک گزارش رفع ابهام کرد.

به گزارش ایلنا، شرکت پاکسان، تولید‌کننده محصولات بهداشتی و شوینده در پاسخ به نشر مطلبی درباره شیوه فعالیت و عملکرد  این شرکت در یکی از سایت‌های خبری در جوابیه‌ای اعلام کرد: این شرکت توانسته با مدیریت جدید و  کاهش هزینه‌ها، ایجاد انگیزه بیشتر میان کارگران، جلوگیری از قصور و سهل‌انگاری‌های برخی مدیران و بهبود روش‌های مدیریتی سود را در مدت مشابه عمر مدیریتی مدیرعامل جدید بیش از 77درصد افزایش دهد.

در این جوابیه آمده است: بدیهی است برخی از افراد، ذیفعان سابق و مدعیان دروغین امروز با از دست رفتن منافعشان در این شرکت که جزو سوده‌ترین وموفق‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی است دست به اقداماتی بزنند که موجب خدشه‌دار شدن موقتی وجه این شرکت معتبر داخلی شود، لذا جهت تنویر افکار عمومی ضروری است تا بر اساس رویه جدید و دستور اکید مدیر عامل در این باره شفاف‌سازی شده و موارد اتهامی در مطلب چاپ شده به ترتیب و به شرح زیر پاسخ و شفاف‌سازی شود.

در ادامه این متن آمده است:  نگارنده مطلب مدعی شده پروژه‌های پیمانکاری بدون ترک تشریفات قانونی در دوره جدید برگزار شده که این مطلب از اساس کذب محض بوده و تنها در یک مورد ترک تشریفات انجام شده که مستقیماً با سلامت کارگران مرتبط بوده وگرنه تمام پروژه‌های پیمانکاری براساس ضوابط و مطابق با قوانین موجود اجرا شده‌اند. مورد مذکور نیز براساس گزارش واحد HSE‌ شرکت و به استناد اعتراض شورای اسلامی کار و نارضایتی عموم کارگران که منجر به ممانعت سریع از ادامه کار پیمانکار سالن غذاخوری پاکسان و لزوم اقدام سریع در به کار‌گیری پیمانکار موقت انجام گرفته است. 

پاکسان اعلام کرده است:  همچنین در مطلب فوق ادعا شده با پیمانکار موقت سالن غذاخوری با افزیش 40 درصدی مبلغ مشابه پیمانکار قبلی قرارداد بسته شده که این مطلب نیز غیرواقعی بوده و قرارداد ایشان تا زمان برگزاری مناقصه قریب‌الوقوع تنها 10 درصد افزایش داشته که با توجه به کیفیت و تورم 14 درصدی اعلامی از سوی بانک مرکزی منطقی است.

شرکت پاکسان با اشاره به مطلبی درخصوص چاپ کتابی در هزاران جلد و با عنوان« فراتر از مدیریت » آورده است: اولاً تیراژ این کتاب تنها هزار جلد بوده و اصلاً زمان چاپ کتاب مربوط به دوره حضور مدیریت جدید در شرکت پاکسان نبوده است. همچنین نویسنده براساس علاقه شخصی و بودجه شخصی این کتاب را به چاپ رسانده که سوابق و قرارداد و پرداخت‌های آن موجود است. 

در ادامه این جوابیه می‌خوانیم: نویسنده مطلب از تغییرات مدیریتی شرکت پاکسان ناراحت بوده و برکناری و جابه‌جایی مدیران را نقد کرده، در حالیکه دلیل برکناری برخی مدیران براساس کمیته‌انضباطی و پیگیری‌های حقوقی و پرونده‌های قضایی مفتوح است که ظاهراً نویسنده مطلب روابطی با مدیران خلع ید شده یا معلق از کار دارد.

پاکسان اظهار داشته است: در مطلب منتشره،  از استراتژی تبلیغاتی و اسپانسر شدن شرکت پاکسان در برنامه ماه‌عسل به شدت انتقاد شده و هزینه‌های تخصیص یافته برای تبلیغات را از جیب کارگران دانسته در حالیکه هزینه مذکور براساس کمپین تبلیغاتی مورد تأیید هیئت‌مدیره بوده و بازدهی تبلیغاتی این پروژه و حضور در برنامه ماه‌عسل با 25 میلیون بیننده(که عمدتاً بینندگان بانوان و دختران هستند)یکی از موفق‌ترین برنامه‌های مؤثر در فروش و بازاریابی به شمار می‌رود و بدون‌شک یکی از عوامل مؤثر در بهبود وضعیت سود و افزایش فروش کالا همین موضوع بوده و در قیاس با هزینه‌های تبلیغاتی نتیجه‌گرای رقیبان شرکت پاکسان اقدامی در‌خور تأمل و شایسته بوده است.

پاکسان ادامه داده است: در بندی دیگر از ادعاهای ذکر شده در این گزارش از اعتراضات کارگری به عنوان حربه‌ای برای فشار بر مدیریت جدید استفاده شده، در حالیکه این موضوع نیز کذب محض است زیرا مدیریت جدید با دستور تبدیل وضعیت شغلی بیش از 580 کارگر پیمانی به قرارداد دائمی از سوی کارگران و در تجمعی پیش از شروع کار مورد تقدیر قرار گرفت و اکنون می‌توانیم ادعا کنیم تا پایان شهریورماه در شرکت پاکسان کارگری پیمانی نخواهد بود. این در حالی است که برخی کارگران پیمانی با سابقه 15 ساله در شرکت فعالیت می‌کردند و از مزایای کارگران استخدامی محروم بودند.

این شرکت تولیدی در جوابیه خود آورده است: در گزارش مذکور به پرداخت پاداش آخر سال اشاره شده که این پاداش نیز براساس ضوابط شرکت‌های بورسی بوده اما مدیر جدید در آن هیچ دخل و تصرفی نداشته و تصمیم قانونی مذکور پیش از مدیریت جدید اتخاذ شده اما طرح این موضوع در زمان حاضر سؤال‌برانگیز است. 

همچنین در پایان این گزارش خاطر‌نشان شده است: نویسنده مذکور که به نقل مطلبی در آن روزنامه به چاپ رسیده تا قبل از مدیریت جدید و فسخ قرارداد شرکت پاکسان با ایشان ماهانه 50 میلیون ریال و در مجموع 105 میلیون تومان بابت مشاوره مطبوعاتی دریافت کرده که گزارش مذکور نیز دقیقاً بعد از این اتفاق تهیه و نشر داده شده و هم اکنون نیز طرح دعوای حقوقی علیه ایشان به دلیل تهدید، اهانت و چاپ مطالب کذب در دادسرای رسانه و مراجع ذی‌صلاح دیگر در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز