خبرگزاری کار ایران

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور ماه آوریل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۹۴

کمیسیون انتخابات اکوادور اعلام کرد که دور دوم انتخابات در این کشور در ماه آوریل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون انتخاباتی اکوادور اعلام کرد که این کشور در ماه آوریل مرحله دوم انتخابات را در پی دور نخست که با چالش‌های فراوانی همراه بوده و نتیجه نهایی در بر نداشت، برگزار خواهد کرد.

این رای‌گیری از نزدیک مورد توجه قرار خواهد گرفت چرا که همه در انتظار آن هستند که ببیند آیا اکوادور آخرین کشور آمریکای لاتین خواهد بود که حکومت چپگرای خود را به احزاب راست‌گرا واگذار می‌کند یا خیر.

این انتخابات همچنین ممکن است سرنوشت «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار ویکی‌لیکس را که از سال ۲۰۱۲ در سفارت این کشور در لندن پناهنده شده است، تغییر دهد.

در رای‌گیری روز یکشنبه، «لنین مورنو» نامزد حزب حاکم چپ‌گرای این کشور در جایگاه نخست قرار گرفت اما موفق نشد فاصله مورد نیاز برای عدم برگزاری دور دوم انتخابات در این کشور را کسب کند .

وی قرار است در تاریخ دوم آوریل با «گولرمو لاسو» در دور دوم انتخابات رقابت کند.

نظرسنجی‌های انجام گرفته حاکی از آن است که مورنو با چالشی جدی برای دور دوم انتخابات روبه‌رو خواهد بود چرا که رای‌دهندگان محافظه‌کار از احزاب دیگر ممکن است علیه وی متحد شوند.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز