خبرگزاری کار ایران

اون کره جنوبی را به حمله مرگبار تهدید کرد

رهبر کره شمالی در واکنش به تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت، سخنانی تهدیدآمیزی علیه کره جنوبی بر زبان راند و دستور برگزاری رزمایشی نظامی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، تشدید تحریم‌های سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه کره جنوبی را با رزمایش و تهدیدهای نظامی پاسخ داد. واحدهای ارتش پیونگ یانگ در مانور خود در نقاط مرزی، صحنه‌های انهدام سئول را بازسازی کرده‌‌اند.

کیم جونگ اون در واکنش به تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت، سخنانی تهدیدآمیزی بر زبان رانده است.

خبرگزاری دولتی KCNI به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرد: «چنانچه جنگی در بگیرد، حمله‌ای مرگبار علیه نیروهای کره جنوبی انجام می‌دهیم تا با دفاع از خود مانع اراده آنان برای پیشروی علیه کشورمان شویم... این حمله‌ای است که هیچ چیز و هیچ کس در آن زنده نمی‌ماند.»

طبق این گزارش، در مانوری نظامی که واحدهای کره شمالی در نزدیکی مرز با همسایه جنوبی انجام داده‌اند، حمله به «نهادهای حکومت ارتجاعی سئول» بازسازی شده‌اند.

روز چهارشنبه گذشته، شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی را به خاطر تازه‌ترین آزمایش اتمی این کشور، مشمول تحریم‌های جدید کرد.

تدابیر تنبیهی تازه، افزون بر منع صادرات روی، نیکل، مس و نقره، شامل محدودیت در صادرات زغال سنگ کره شمالی به چین می‌شود. چیزی که درآمد پیونگ یانگ از این رهگذر را در مقایسه با سال گذشته، ۶۲درصد کاهش می‌دهد.

در قطعنامه شورای امنیت آمده که صادرات زغال سنگ و آهن تنها در حد تضمین حیات مردم کره شمالی مجاز هستند.

کد خبر : ۴۳۳۹۱۳