خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس جمهور به کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی مظاهری:

آیت الله مظاهری نماد اعتدال، انصاف و دوری از افراط و بی اخلاقی است

رئیس جمهوری در پیامی به کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: این شخصیت ارزنده، نمادی از اعتدال و انصاف و دوری از افراط و بی اخلاقی است.

به گزارش ایلنا، در این پیام که توسط «مرتضی بانک» معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این کنگره قرائت شد، حسن روحانی به تجلیل از شخصیت آیت الله مظاهری پرداخت و گفت: این شخصیت ارزنده نمادی از اعتدال، انصاف و دوری از افراط و بی‌اخلاقی است.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نکوداشت مقام و آثار بزرگان که با منش و رفتار معنوی خویش مردم را به سوی اخلاق، محبت و مودت فرا می‌خوانند، حرمت‌ها را در جامعه قوام و دوام می‌بخشد. حضرت آیت الله مظاهری از آغاز، مسئولیت نخست خویش را آموزش اخلاق محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و عدالت علوی دانسته و توفیق یافتند نه تنها در اصفهان بلکه در سراسر کشور زیبندگی و چهره رحمانی اسلام را به میان خانواده‌ها و اجتماع ببرند.

این شخصیت ارزنده نمادی از اعتدال، انصاف و دوری از افراط و بی‌اخلاقی است. خدا را شاکریم که در آستانه میلاد فرخنده پیامبر رحمت و امام معرفت مسئولان و بزرگان اصفهان به نام این عالم بزگوار راهی را گشودند که در هر جای دیگر ایران اسلامی می‌تواند به قدردانی و پاسداشت اخلاق و انصاف و اعتدال منتهی شود.

امروز بیش از همیشه باید در پی گسترش و تعمیق اخلاق باشیم، چراکه اخلاق گوهر درخشان جامعه‌ای است که همه به نام اسلام و انقلاب در پی آن بوده و هستیم.

طول عمر و سلامتی روزافزون این ذخیره گرانقدر فقاهت و معنویت را از خداوند متعال خواستارم.

حسن روحانی

کد خبر : ۴۳۸۳۵۰